برنامه‌ای برای ساماندهی کارتن‌خواب‌ها وجود ندارد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه بلندمدتی برای ساماندهی کارتن خواب‌ها وجود ندارد.

برنامه‌ای برای ساماندهی کارتن‌خواب‌ها وجود ندارد

احمد بیگدلی با بیان اینکه یکی از معضلات مهم اجتماعی کشور کارتن‌خوابی است، گفت: وقتی که فرد با پای خود به گرمخانه می‌آید، به او کارتن‌خواب گرمخانه‌ای می‌گویند اما زمانی که یک فرد در خیابان می‌ماند و تمایلی به حضور در گرمخانه‌ها ندارد و مواد مخدر مصرف می‌کند یک معتاد متجاهر است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درباره ضعف دستگاه‌های اجرایی برای ساماندهی کارتن‌خواب‌ها اظهار کرد: اکنون در موضوع ساماندهی کارتن‌خواب‌ها، برخی سازمان‌ها به صورت موازی در کنار هم مشغول فعالیت هستند و به همین علت معضل کارتن‌خوابی حل نمی‌شود.

وی افزود: مجلس برای رفع آسیب‌های اجتماعی در برنامه ششم توسعه، وظایف سازمان‌های مسئول را مشخص کرده است و باید تا پایان برنامه ششم، آسیب‌های اجتماعی از جمله کارتن‌خوابی تا ۲۵ درصد کاهش پیدا کند.

وی با اشاره به حساسیت رهبری درباره حل آسیب‌های اجتماعی گفت: مقام معظم رهبری سه قوه را موظف کردند که با انجام برنامه‌هایی، آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: نگاه جامعه باید به افراد کارتن خواب تغییر یابد و اصلاح شود. همچنین دولت نیز باید برنامه‌ریزی مناسبی برای ساماندهی این افراد طراحی و تدوین کند.

منبع: پانا

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها