پیش‌بینی دوره «سربازان امید» برای جلوگیری از اعتیاد و خودکشی

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری لرستان، گفت: به منظور جلوگیری از دو معضل اعتیاد و خودکشی دو دوره «سربازان امید» برای سربازان تمامی نیروهای مسلح در دو حوزه برگزار شده است.

پیش‌بینی دوره «سربازان امید» برای جلوگیری از اعتیاد و خودکشی

بیژن دارایی در شورای مبارزه با مواد مخدر لرستان اظهار کرد: دستگاه قضایی علاوه بر کارکرد قضایی خود در برخورد با معتادین مواد مخدر، همگام و پیش‌رو در برنامه‌های فرهنگی در این حوزه فعالیت دارد و در کنار کار قضایی خلا بحث‌های فرهنگی و اجتماعی را به عنوان یکی از دغدغه‌ها در این حوزه احساس می‌کنیم.

وی اضافه کرد: به منظور جلوگیری از دو معضل اعتیاد و خودکشی دو دوره «سربازان امید» برای سربازان تمامی نیروهای مسلح در دو حوزه برگزار شده است.

معاون رئیس کل دادگستری لرستان همچنین با اشاره به همکاری دستگاه قضایی استان در اجرای طرح «نماد» با آموزش و پرورش، عنوان کرد: همچنین ایجاد سامانه «سجام» یا «سامانه جامع اطلاعات مردمی» در تمام استان‌ها از سوی قوه قضائیه در دستور کار قرار داده است.

دارایی هدف قوه قضائیه در ایجاد این سامانه استفاده از ظرفیت جامعه محلی برای رفع آسیب های اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم برشمرد.

وی با بیان اینکه در گام اول دهیاران و شورای روستاها در این سامانه عضو خواهند شد و برای آنها کد پیگیری لحاظ می‌شود تا بتوانند با دستگاه قضایی ارتباط بگیرند، گفت: در این راستا جلسه ای با حضور دهیاران و شوراهای روستاها برگزار شود.

معاون دادگستری لرستان، با انتقاد از اینکه در مراکز ترک اعتیاد متاسفانه جنبه‌های علمی موضوع تقریبا مغفول مانده است، خاطرنشان کرد: این در حالی است که حداقل باید یک پزشکی دائمی در این مراکز داشته باشیم چرا که در همین مراکز ترک اعتیاد به واسطه درمان نامناسب، معتادین فوت می‌کردند، ما در مراکز ترک اعتیاد فوتی کمی نداشته‌ایم.


منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها