فرکی: پیکان باید نیم فصل دوم تقویت شود

پیکان بعد از مدتی بلاتکلیفی امروز دومین جلسه تمرینی اش را با سرمربی و کادرفنی جدید در پیکانشهر آغاز کرد.

فرکی: پیکان باید نیم فصل دوم تقویت شود

سرانجام حسین فرکی هدایت پیکان را به عهده گرفت و تمرینات این تیم را برای نیم فصل دوم آغاز کرد. فرکی امروز در دومین جلسه تمرینی رسمی اش با پیکان با سایت این باشگاه گفت و گویی انجام داده که در زیر می خوانید:


بازگشت به تیم سابق

مربیگری شغل من است. 40 سال است از زمان بازیگری تا مریبگری در این فوتبال بوده ام و دراین مدت بارها پیش آمده که رفته ام و برگشته ام و حالا با تجربه ای که به دست آورده ام دوباره به فوتبال برگشته ام تا بتوانم مثمر ثمر باشم. بالاخره از جنس فوتبال هستیم و بازنشستگی معنا دارد. اتفاقا انگیزه خوبی دارم و امیدوارم با انگیزه ای که دارم و با توجه به شرایطی که فراهم شده حالا که هستم و برگشتم تاثیر گذار باشم.


چرا پیکان

ابتدا پیکانی ها من را به عنوان یکی از گزینه هایشان انتخاب کردند و در ادامه با من صحبت کردند و من هم نقطه نظرات آنها را گوش دادم و اما از طرف خودم هم باید بگویم پیکان تیم شهرو استان من است. تیمی ریشه دار که امکانات خوبی دارد و به دور از حاشیه و جنجال در این فوتبال حضور داشته و به قولی تمام فاکتور های لازم در فوتبال را دارد و به نوعی تفکرات من با مدیران پیکان هم خوانی داشت، برای همین من هم به پیشنهاد پیکانی ها جواب مثبت دادم و هدایت این تیم را قبول کردم.

دوری یکساله

من بیش از یکسال در گود نبودم ولی فوتبال را به صورت جدی دنبال می کردم و اتفاقا به دلیل اینکه سرم شلوغ نبود به راحتی فوتبال های لیگ را نگاه می کردم. از سوی دیگر بالاخره در این سالها بارها مقابل پیکان قرارگرفته بودم و همه اینها در مجموع باعث شده که شناخت خوبی داشته باشم. اتفاقا باید بگویم من تمام اتفاقات پیکان را رصد می کردم و وقتی که پیکان را انتخاب کردم یعنی که شناخت خوب داشتم و این شناخت به انتخاب من کمک کرده است.


باشگاه حرفه ای

باشگاه پیکان به معنای واقعی باشگاه است و اینکه سالهای سال است که مجموعه ایران خودرو به عنوان یک خودرو ساز در کشور سعی کرده بهترین امکانات را برای ورزش فراهم کند. من به جرات می توانم بگویم باشگاه پیکان یکی از معدود باشگاه هایی است که در سطح کشور امکانات خوبی دارد و این در سایه سالها زحمت به دست آمده است.


اهداف و برنامه ها

من برنامه ها و اهداف مهمی برای موفقیت پیکان در ذهن دارم که در سایه تلاش و انگیزه زیاد به دست خواهد آمد.البته هدف همیشه برای بازیکن، مربی و باشگاه مشخص است و آن چیزی نیست جز موفقیت و رسیدن به مدارج بالا در مسابقات لیگ برتر. من دوست دارم که پیکان را در بالاترین جایگاه قرار دهم و درواقع این هدف تمام مربیان و تیم هاست که من امیدوارم از سایر رقبا پییشی بگیرم و جایگاهی بهتر نسبت به سایر تیم ها کسب کنیم . ما پله پله حرکت می کنیم. ابتدا می خواهیم با تلاش بچه ها سهمیه آسیایی کسب کنیم، سپس به رتبه دوم لیگ فکرمی کنیم و درنهایت به هدف اصلی و آرزوی هر تیم و مربی و بازیکنی که همانا قهرمانی است فکر می کنیم و می خواهیم به آن برسیم.

اولین تمرین با تیم

اولین تمرین خیلی خوب بود. به اتفاق همکارها و بچه ها یک تمرین خوب و شاداب را انجام دادیم و باید بگویم بچه ها با انگیزه و سر حال بودند. تا آنجاییکه من خبر دارم بچه ها 15 جلسه تمرین کردند و تمرینات هم خوب بوده و با توجه به تمرینی که خودم با بچه ها انجام دادم میزان آمادگی آنها را خوب دیدم ولی برای بهتر شدن هنوز کار دارند و مطمعنا با توجه به تعطیلی لیگ و فرصت یک ماهه می توانیم به مرز آمادگی کامل برسیم.


لیست ورود و خروج

الان زود است، که در این مورد صحبت کنیم ولی اولویت من با بازیکنان خودپیکان است و می خواهیم آنها را حفظ کنیم . البته در نیم فصل مثل همه تیم ها بازیکن خواهیم گرفت و متعاقبا خروجی هم خواهیم داشت. مطمعنا به فکرتقویت تیم هستم. پیکان باید برای نیم فصل دوم تقویت شود. البته باید جلو تر برویم تیم تا ببینم در چه نقاطی باید تیم را تقویت کنم .


جایگاه واقعگرایانه

تمام تلاش ما این است که به بهترین مقام دست پیدا کنیم. اما باید واقعه گرایانه به موضوع نگاه کنیم . کار سختی داریم اما در فوتبال همه چیز اتفاق می افتد. پیکان هم پتانسیل کسب سهمیه و هم قهرمانی دارد اما باید تلاش کرد. درباره قدرت تیم های پایه پیکان هم می خواهم بگویم من به استفاده از نیروی جوان اعتقاد دارم. البته فقط استفاده از جوانان نتیجه نمی دهد چرا که شما باید با تلفیقی از جوانان و با تجربه ها واردمیدان شوید تا بهتر نتیجه بگیرید. پیکان در این سالها همواره در سطح پایه از مدعیان بوده وعناوین زیادی کسب کرده و مطمنا من هم از این سرمایه استفاده خواهم کرد.


دستیاران جدید

بعد از جدایی کادرفنی قبلی متعاقبا چند نفر به کادر ما اضافه شدند. در وحله اول من علی صالح نیا و سپس مجید صالح را به کادر اضافه کردم. از کادر قبلی هم آقای هاروت مربی دروازه بانان و آقای طهماسبی بودند که کادرما را تکمیل کردند. اما در مورد آقای سجادی باید بگویم متاسفانه در بعضی رسانه ها اخبار نادرستی در خصوص ایشان مطرح شد که باید بگویم آقای سجادی از همکاران خوش نام من در فوتبال ایران چه باشگاهی و چه ملی بودند و هستند ولی به دلیل اینکه ایران نبودند در کادر فنی قرار نگرفتند. اصلا بحث کنار گذاشتن ایشان مطرح نبود. آقای سجادی از ابتدا هم در کادر من قرار نداشت و کسی به من توصیه نکرد که ایشان را نیاورم .


هت تریک

نهایت آرزوی هر مربی قهرمانی است. من هم ازاین قضیه مستثنی نیستم و دوست دارم که با پیکان قهرمان شوم تا به قول شما هت تریک کرده باشم.برای قهرمانی باید یک سری عوامل دست به دست هم دهد تا شما قهرمان شوید و امیدوارم در پیکان این موضوع رخ دهد.

منبع: ورزش سه

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها