ریابکوف: درباره خروج آمریکا از سوریه توهم نداریم

معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: مسکو درخصوص خروج نظامیان آمریکایی از سوریه درگیر توهم نبوده و از نظر مسکو این خروج مدت زیادی طول خواهد کشید.

ریابکوف: درباره خروج آمریکا از سوریه توهم نداریم

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه‌ای اظهار کرد که مساله خروج آمریکا از سوریه یکی از مهم‌ترین مسائل روز است.

او تاکید کرد: سیگنال‌هایی پر مناقشه در حال ارسال هستند و این مربوط به چارچوب زمانی و کلیت تبعات اقدامات مربوطه در این زمینه می‌شود.

معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: وزارت امور خارجه روسیه این پروسه را زیر نظر دارد و فرض می‌کند که حضور نیروهای آمریکایی در خاک سوریه به هر نحو غیر قانونی است.

ریابکوف خاطرنشان کرد: ما هیچ گونه توهمی نسبت به درجات اجرای این خط مشی نداریم. ما انتظار داریم که این پروسه طولانی مدت و نامطمئن و مناقشه برانگیز باشد، اما ما نتیجه‌ را خواهیم دید.

به گفته این دیپلمات هر چه‌ زودتر نظامیان آمریکایی سوریه را ترک کنند، منطقه امن‌تر و آرام‌تر خواهد شد.

این صحبت‌های ریابکوف در حالی مطرح شده است که دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در تاریخ 19 دسامبر از تصمیم دولتش برای شروع خارج کردن نظامیان آمریکایی از سوریه خبر داد.

او گفت: ‌آمریکا در ماموریتش برای شکست دادن داعش موفق شده است و زمان آن فرا رسیده است که سربازان آمریکایی به خانه بر گردند.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها