خریداری مرغ منجمد از تولیدکنندگان در استان قزوین ۵۵ درصد افزایش یافت

 یوسف جلوخانی اظهار کرد: اداره‌کل پشتیبانی امور دام استان قزوین در راستای حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان مرغ منجمد را با قیمت 5.5 هزار تومان عرضه می‌کند.

خریداری مرغ منجمد از تولیدکنندگان در استان قزوین ۵۵ درصد افزایش یافت

جلوخانی افزود: با وجود عرضه مرغ منجمد با قیمت مصوب و همچنین اقدام به ذخیره‌سازی در هنگام افزایش یا کاهش قیمت و عرضه در زمان مناسب، قیمت عرضه به بازار و قیم بازار اختلاف داشته که در راستای این مهم نظارت بر بازار توسط دستگاه‌های اجرایی مربوط باید تشدید شود.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان قزوین تصریح کرد: براساس آمارها امسال میزان توزیع و خرید گوشت مرغ و همچنین مرغ منجمد در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

وی ادامه داد: سال گذشته مرغ منجمد به میزان 320 تن خریداری شد که امسال این میزان به 720 تن افزایش یافت که 55 درصد داشته تا شهروندان در آستانه ایام نوروز با مشکلی مواجه نشوند.

جلوخانی با بیان اینکه 595 تن مرغ منجمد در استان قزوین توزیع شود، تصریح کرد: خریداری مرغ و گوشت از تولیدکنندگان با سود 10 درصدی بوده و خوشبختانه با برنامه‌ریزی و مدیریت مطلوب در ایام نوروز کمبود گوشت یا مرغ نخواهیم داشت.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان قزوین با اشاره به وضعیت گوشت قرمز در بازار، خاطرنشان کرد: گوشت قرمز گرم وارداتی به قیمت 31 هزار تومان در بازار عرضه می‌شود این امر در حالی است که قیمت توزیع شده بین قصابان 28 هزار تومان است.

وی گفت: تاریخ مصرف گوشت قرمز یک سال بوده و گوشت سفید و قرمز به اندازه کافی برای شب عید در سردخانه‌های استان ذخیره‌سازی شده و از بابت نگرانی وجود ندارد.

مرغوب می‌تواند با ایجاد اشتغال و درآمد در توسعه اقتصادی منطقه نقش موثری داشته باشد.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها