چاپ پول نقدینگی را ۴۰۰ برابر کرده است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بابیان اینکه رشد نقدینگی در دولت یازدهم و دوازدهم به ۴۰۰ برابر افزایش یافت،چاپ پول و انتشار اوراق مشارکت را از عوامل افزایش نقدینگی خواند.

چاپ پول نقدینگی را ۴۰۰ برابر کرده است

محمود بهمنی در خصوص لایحه بودجه سال ۹۸، گفت: لایحه بودجه ۹۸ قرار بود ۱۵ آذر به مجلس ارائه شود اما به دلیل اینکه پیش بینی های درآمدی این لایحه با شرایط تحریم تطابقی نداشت، مجدداً با توصیه بزرگان به دولت بازگشت تا اصلاح شود.

وی ادامه داد: با اصلاحات اعمال شده بر لایحه بودجه، لایحه ای که به مجلس ارائه شد تا اندازه ای واقعی تر شده است و درآمدهای بودجه نزدیک تر به واقعیت دیده شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بابیان اینکه باید بپذیریم در شرایط جنگ اقتصادی هستیم و در این شرایط فروش نفت کاهش خواهد یافت، افزود:نمی توانیم کاهش درآمدهای نفتی را مستقیماً از محل افزایش درآمدهای مالیاتی ایجاد کنیم زیرا واحدهای تولیدی ما مشکلات زیادی دارند و توانایی پرداخت مالیات بیشتر را ندارند.

بهمنی با تاکید بر اینکه دولت باید درآمدهای بودجه ۹۸ را واقعی پیش بینی کند،گفت: هزینه های دولت واقعی است، باید درآمدها نیز واقعی دیده شود علی رغم اصلاحات دیده شده هنوز هم لایحه بودجه به چکش کاری نیاز دارد.

وی با انتقاد از افزایش ۴۰۰ برابری نقدینگی کشور، گفت: نقدینگی در دولت یازدهم و دوازدهم به ۱۷۰۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است و اگر کنترل نشود، مجدداً به بازار سفته بازی وارد شده و قیمت ها افزایش خواهد یافت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در صورتی که این نقدینگی وارد بازار تولید شود، منجر به چرخیدن چرخ صنایع و ایجاد اشتغال خواهد شد.

بهمنی اظهارداشت: مدیریت نقدینگی در بودجه سال ۹۸ نیز دیده نشده است و دولت به معنای واقعی اراده ای برای کنترل نقدینگی ندارد.

وی با بابیان اینکه حجم نقدینگی در سال ۹۱ به میزان ۴۳۵ هزار میلیارد تومان بود، افزود: بر این اساس رشد نقدینگی ۳۰.۸ درصد و تورم ۳۰.۵ درصد بود اما رشد نقدینگی در دولت یازدهم و دوازدهم به ۴۰۰ برابر افزایش یافته است.

این نماینده مجلس، چاپ پول و انتشار اوراق مشارکت را از عوامل افزایش نقدینگی خواند.

منبع: مهر

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها