بارندگی در فارس از مرز ۱۰۰ میلیمتر گذشت

از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰۲.۹ میلیمتر باران در فارس باریده که در مقایسه با مدت مشابه سال زراعی گذشته ۱۸۰ درصد افزایش یافته است.

بارندگی در فارس از مرز ۱۰۰ میلیمتر گذشت

براساس آمار بارندگی ایستگاه‌های هواشناسی استان فارس از ابتدای سال جاری تا ساعت 9:30 پانزدهم دی‌ماه 102.9 میلیمتر باران در فارس باریده که در مقایسه با مدت مشابه سال زراعی گذشته (36.7 میلیمتر) 180 درصد و در مقایسه مدت مشابه در بلند مدت (101.9 میلیمتر) یک درصد افزایش داشته است.

در بارش اخیر اقلید (21.7 میلیمتر) پربارش‌ترین و فسا (0.4 میلیمتر) کم‌بارش‌ترین نقطه فارس بوده‌اند و استهبان، جهرم، خنج، داراب، زرین‌دشت، لار، لامرد و نی‌ریز نیز سهمی از بارش‌ها این سامانه اخیر نبرده‌اند. در مجموع استان فارس در بارش اخیر 4.9 میلیمتر بارندگی داشته است.

از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون شهرستان‌ سپیدان (318.4 میلیمتر)، ممسنی (276.7 میلیمتر) و کازرون (223.7 میلیمتر) بیشترین میزان بارندگی و شهرستان آباده (29.3 میلیمتر)، نی‌ریز (37.9 میلیمتر) و فسا (41.8 میلیمتر) کم‌ترین میزان بارندگی را در بین شهرستان‌های فارس داشته‌اند.

از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون تنها در 10 نقطه فارس میزان بارندگی بالای 100 میلی‌متر بوده و در 5 نقطه فارس میزان بارندگی‌ها به 50 میلی‌متر هم نرسیده است.

همه شهرستان‌های فارس با افزایش بارندگی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته روبه‌رو بوده‌اند؛ اما در مقایسه با مدت مشابه در بلند مدت 16 نقطه فارس با افت بارندگی و 12 نقطه فارس با افزایش بارندگی روبه‌رو بوده‌اند.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها