بازتاب جهانی احتمال فیلترینگ اینستاگرام

رسانه بریتانیایی تلگراف در گزارشی از وضعیت فیلترینگ در ایران نوشته است.

بازتاب جهانی احتمال فیلترینگ اینستاگرام

احتمال فیلتر شدن شبکه اجتماعی اینستاگرام در ایران بازتاب خاصی در رسانه‌های جهان داشته است. در همین زمینه رسانه بریتانیایی تلگراف در گزارشی به تشریح فضای کلی در این روند پرداخت که در ادامه می‌خوانید؛

« حسن روحانی »، رییس جمهور ایران حضور پررنگی در اینستاگرام دارد، این مساله مربوط به دیگر مسئولان ایرانی هم می‌شود. او در حساب کاربری تایید شده‌ خودش برای یک مخاطب ۲میلیون نفری پست منتشر می‌کند.

اما حالا دیگر حساب کاربری روحانی اجازه فعالیت قانونی در کشور را ندارد، چراکه گروهی مقامات ایران برنامه‌های خود را برای فیلتر کردن این برنامه موبایل اعلام کرده‌اند. دلیل اینکار نگرانی‌های ایجاد شده در حوزه‌های داخلی است.

براساس گزارش‌های داخلی، بعد از فیلتر شدن برخی از دیگر برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی، شورای عالی فضای مجازی ایران تصویب کرده که چه قدم‌هایی برای فیلترینگ اینستاگرام در ایران برداشته شود.

توییتر، فیسبوک، یوتیوب و تلگرام هم اکنون در ایران فیلتر هستند و به ارائه‌دهندگان اینترنت هم دستور داده شده تا جلوی دسترسی به این برنامه‌های را بگیرند.

گفته می‌شود از این برنامه‌ها در برخی مواقع برای انتشار پیام‌های خاصی استفاده میشده که البته با وجود تمام این اتفاقات بخش زیادی از شهروندان با وصل شدن به اینترنت موجود در دیگر کشورها به نوعی این مموعیت استفاده از برنامه‌های مختلف فضای مجازی را دور می‌زنند.

استفاده از توییتر هم در این کشور از سال ۲۰۰۹ میلادی ممنوع شده اما تعداد زیادی از مسئولان حساب کاربری رسمی توییتر خود را دارند که در آن هم به زبان انگلیسی و هم به زبان فارسی توییت می‌کنتد. یکی از این مسئولان محمود احمدی‌نژاد ریس جمهور سابق ایران است که دنبال‌کنندکان زیادی هم در توییتر دارد.

اما اینستاگرام، آخرین فضای مجازی‌ای است که به طور رسمی در ایران باقی‌مانده و حساب رسمی مسئولان در آن بیش‌ از هزار بار عکس‌های مختلفی منتشر کرده و به زبان فارسی پیام‌های خود را نوشته.

هنوز مشخص نیست که این تصمصیم جدید از چه زمانی اجرایی شود، حدود یک سال پیش هم این کشور به طور موقتی دسترسی به برخی از خدمات اینترنتی را محدود کرد. دونالد ترامپ در آن زمان از این اقدام انتقاد کرد.

این اتفاق‌ها همگی در حالی رخ داده که در ماه اوت امسال، فیسبوک، صاحب اینستاگرام، صدها اکانت که آن‌ها را مرتبط به رسانه ملی ایران می‌دانست را از شبکه خود حذف کرد.

منبع: خبر آنلاین

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها