حجت‌الاسلام قرائتی:باید در کنار عزاداری و گریه، سایت خنده هم داشته باشیم

رئیس ستاد اقامه نماز گفت: ما همان طوری که عزاداری و گریه می‌کنیم، باید سایت خنده هم داشته باشیم.

حجت‌الاسلام قرائتی:باید در کنار عزاداری و گریه، سایت خنده هم داشته باشیم

حجت‌الاسلام و المسلمین محسن قرائتی عصر امروز در یازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد در پژوهشکده علامه طباطبایی با اشاره به انواع علوم اظهار کرد: برخی از علوم نافع هستند، اما برخی علوم فایده‌ای ندارند.

وی ادامه داد: باید برنامه‌ریزی حوزه‌های علمیه خواهران متفاوت از حوزه‌های علمیه برادران باشد، چون طلاب خواهر معمولا در سال‌های ابتدایی تحصیل حوزه ازدواج می‌کنند و بچه دار می‌شوند، به همین دلیل فرصت کمتری برای فراگیری دروس حوزوی دارند.

رئیس ستاد اقامه نماز افزود: باید طلابی که معمم نمی‌شوند هم در فرآیند تبلیغ مورد استفاده قرار بگیرند، اکنون طلابی که معمم نباشند در طرح‌های تبلیغی همچون طرح هجرت پذیرفته نمی‌شوند در حالی که سال‌ها درس حوزه خواندند.

وی اکتفا به دروس حوزه برای طلاب را کافی ندانست و تصریح کرد: با مدرک گرایی در حوزه مخالف هستم، اینکه مدارکی را در حوزه به عنوان معادل مدارک دانشگاهی به طلاب می‌دهند قبول ندارم.

قرائتی ادامه داد: هر علمی باید موجب رشد شود، علمی که بی فایده باشد، مورد توبیخ قرآن قرار گرفته است، باید از علوم بی‌فایده پرهیز کنیم و چنین علومی باید از محافل علمی حذف شود.

رئیس ستاد اقامه نماز افزود: باید به صورت جدی به دنبال تلخیص و خلاصه نویسی کتاب‌های مفید باشیم تا مردم به مطالعه این کتاب‌ها اقبال پیدا کنند.

وی ادامه داد: اصل بر خنده است و خندیدن به هیچ وجه کار بدی نیست، ما همان طوری که عزاداری و گریه می‌کنیم، باید سایت خنده هم داشته باشیم.

قرائتی خاطرنشان کرد: باید برای کم کردن تعطیلات گام برداریم و توجیه عقلی و نقلی برای تعطیلی پنج‌شنبه‌ها وجود ندارد.

منبع: فارس

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • افق جو
    0

    به خبر فوری / جمعه 14/10/1397 --- آقای قرائتی عزیز!!! درستی احکام و اعتقادات دین و مذهب فقط با شناختهای فرهنگ دین داری قرآنی ساده و سرشت نشین و قابل درک و با اصول متین استدلال عقلی اثبات پذیر است. دست و پا زدن برای جا انداختن من در آوردیهای ساخته و پرداداخته تخیلات بی پایه ذهن بی نهایت ناتوان بشر که به دین و مذهب در افزوده شده اند ، یا اصرار بر تزریق قسری مفاهیم متضاد با قرآن و عقل از منقولات غیر قرآنی مخدوش به جعل و دروغ که ظالمانه به اهل بیت مظلوم پیامبر نسبت داده می شوند و هزینه های کلانی بگونه ای روز مره در ترویج آنها هدر می روند و هیچ بازده مثبت و سازنده ی با دوام محسوسی در آنها برای جوامع اسلامی قابل اثبات نیست ، با کدام شرع و دین و مذهب الهی خرد گرا و با چه دلیلی از قرآن کریم قابل همگنی و هماهنگی است که اصرار داریم اصل مذهب مظلوم تشیع را همین من در آوردیها و منقولات متضاد با قرآن و عقل که ابزار کاسبی پر در آمد بازار مکاره ی دین فروشان از خدا بی خبر قرار گرفته اند معرفی کنیم؟؟؟!!! با این که همه می دانیم که در این دنیای فانی بیش از چند صباح اقامت نداریم چگونه است هنوز اصرار داریم با دلبستگی فراتر از وصف به این من در آوردیها و منقولات متضاد با قرآن و عقل فردای قیامت در محضر خداوند حسابگر حساب رس با حساب دقیق او رو به رو رشویم؟؟؟!!! آیا تا کنون به ذهن ما خطور نکرده که دین و ذهب ساده ی خداوند مطابق با روشنگریهای قرآن کریم فقط با قرآن و عقل هدایت گر قابل اثبات اند و با من در آوردیها و منقولات متضاد با قرآن و عقل که بجز گمراهی و دین گریزی عاید دیگری نداشته هرگز قابل اثبات نیستند؟؟؟!!! تا کی و بنفع چه طرفهایی ظلم بزرگ ترویج من در آوردیها و منقولات متضاد با قرآن و عقل علیه پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت مطهر آن حضرت (ع) و علیه دین خدا و مذهب تشیع بر خلاف همه ی اصول انسانی و حدت بخش قرآن با نهایت جرئت و جسارت و بی پروایی و بی بیم و هراس از حساب دقیق و حتمی خداوند باید ظالمانه بنام ولایت مداری ادامه یابد؟؟؟!!! بجای تعصب بی پایه و برآشفته شدن از این انتقاد خرد گرای تلخ اگر آن را دروغ و نا روا می پنداریم بیایم با دلایلی از آیات محکم و مفصل قرآن و از اصول متین استدلال عقلی که باید بر همه منقولات غیر قرآنی منسوب به دین و مذهب حاکم و ناظر باشند این دروغ و صاحب آن را رسوا کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها