نشست امروز شورای امنیت ملی کره‌جنوبی درباره آغاز همکاری‌های اقتصادی با همسایه شمالی

شورای امنیت ملی کره‌جنوبی اواخر امروز (پنج‌شنبه) نشستی را درباره پیشنهاد اخیر رهبر کره‌شمالی برای از سرگیری همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور برگزار می‌کند.

نشست امروز شورای امنیت ملی کره‌جنوبی درباره آغاز همکاری‌های اقتصادی با همسایه شمالی

کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی در سخنرانی سال نوی میلادی‌اش علاقمندی خود را برای از سرگیری فعالیت پارک صنعتی در شهر مرزی کره‌شمالی که در سال ۲۰۱۶ به دلیل افزایش تنش‌ها میان دو طرف تعطیل شده بود، اعلام کرد. همچنین وی خواستار از سرگیری برنامه‌های گردشگری در کوه کره‌شمالی به نام کوم گنگ شد که در گذشته بنا به افزایش تنش‌ها به تعلیق درآمده بود.

خبرگزاری یونهاپ به نقل از یک مقام کره‌جنوبی اعلام کرد:‌ در نشست عصر پنجشنبه شورای امنیت ملی کره‌جنوبی این مساله را مورد بررسی قرار خواهد داد.

وی ادامه داد: دولت کره‌جنوبی درخواست تجار برای بازدید از کارخانه‌های در حال فعالیت در کائسونگ شهر مرزی کره شمالی را بررسی می‌کند. همچنین روابط میان دو کره و تحریم‌های بین‌المللی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

تجار کره‌جنوبی از مدت‌ها قبل به دنبال اجازه دولت برای بازدید از کارخانه‌های مستقر در شهر کائسونگ را دارند. کیم و رهبر کره‌جنوبی در ماه سپتامبر ۲۰۱۸ با یکدیگر دیدار کردند. بر اساس اعلام وزیر اتحاد دو کره در سئول دولت به زودی تصمیم خواهد گرفت که آیا مذاکرات سطوح عالی با پیونگ یانگ ادامه یابد یا نه؟

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها