گرمخانه مشخصی در سطح استان برای معتادان بعد از درمان وجود ندارد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان، گفت: در سطح استان برای افراد معتاد گرمخانه مشخصی جهت نگهداری از آن ها وجود ندارد و این افراد در جامعه می‌توانند ایجاد آلودگی کنند.

گرمخانه مشخصی در سطح استان برای معتادان بعد از درمان وجود ندارد

هومن قصری امروز( 12 دی ماه) در پنجمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان، با اشاره به اینکه بحث درمان فرایند بسیار سختی نسبت به بیماری های دیگر است، اظهار کرد: درمان فرد معتاد منشاء آلودگی می‌باشد هر چند که اعتیاد یک بیماری غیر واگیر است.

وی تصریح کرد: اعتیاد یک بیماری بسیار وسیع است که از کشورهای دیگر و منشاء‌های درون کشور مرتب مواد مخدر جدید و صنعتی را وارد کرده و در این صورت فرایند درمان را دچار اختلال می‌کند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان، با اشاره به اینکه برای درمان یک فرد معتاد فقط دادن دارو کفایت نمی‌کند، افزود: باید در بحث مدد کار اجتماعی، روانشناسی، آسیب‌های اجتماعی و خانوادگی حمایت شوند.

قصری بیان کرد: افراد معتاد بعد از درمان در مراکز در جامعه شغلی برای امرار معاش ندارند که متاسفانه در این صورت دوباره رو به دامن اعتیاد می‌کنند.

وی عنوان کرد: افراد معتادی که خانواده‌ای ندارند در مراکز ترک اعتیاد بستری شده و تحت درمان قرار می گیرند، اما بعد از خارج شدن از این مکان دوباره معتاد می‌شوند و طبق قانون بعد از دو بار باید این افراد را به زندان‌ها معرفی کرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان، با اشاره به اینکه زندان هم توان جذب افراد معتاد را ندارد، ذکر کرد: متاسفانه این افراد بعد از زندان نیز دوباره به مصرف مواد مخدر ادامه می‌دهند.

قصری در پایان با اشاره به اینکه در سطح استان برای افراد معتاد گرمخانه مشخصی وجود ندارد که بعد از درمان در بیمارستان از آنها نگهداری کنند و این افراد در جامعه می‌توانند ایجاد آلودگی کنند، یادآور شد: اگر نتوانیم مکانی را برای افراد معتاد در نظر بگیرم مرتب این آلودگی در سطح جامعه بیشتر خواهد شد.

منبع: ایسنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها