یک روزنامه‌نگار: انگلیس بیم آن دارد که رسانه‌های روس اقداماتش در سوریه را فاش کنند

یک روزنامه‌نگار درباره انتشار گزارشی در روزنامه تایمز علیه اسپوتنیک در ۲۳ دسامبر تاکید کرد انگلیس از افشای اقداماتش در روسیه توسط رسانه‌های روس هراس دارد.

یک روزنامه‌نگار: انگلیس بیم آن دارد که رسانه‌های روس اقداماتش در سوریه را فاش کنند

تنش‌ها میان روسیه و انگلیس پس از جستجوی اطلاعات شخصی و تصاویر کارکنان رسانه دولتی در دو کشور افزایش یافته است.

اولی ریچاردسون، روزنامه‌نگار می‌گوید: این شرایط کاملا قابل پیش‌بینی بود. قطعا اقدام روزنامه تایمز برای انتشار اطلاعات شخصی کارکنان اسپوتنیک به همراه تصاویر آنها هشداردهنده است. این نقض حریم خصوصی و احتمالا نقض هنجارهای بین‌المللی است. این نوعی اقدام تحریک‌آمیز مثل مساله اسکریپال است که انگلیس می‌خواهد نقش یک قربانی را ایفا کند؛ معمولا هم این روسیه است که متخاصم ادعایی است. با این حال سیاست روسیه در سطح کشوری تبعیت از قوانین بین‌المللی است اما دولت انگلیس قادر به انجام همین کار نیست چون اگر بخواهد از قوانین بین‌المللی تبعیت کند، به معنای آن است که این سیستم که شماری از نخبگان ۹۵ درصد ثروت را در دست دارند، متلاشی می‌شود.

او در تشریح این وضعیت گفت: برای اینکه بدانیم چطور به این تقاطع رسیدیم، باید یک قدم به عقب برویم. اول اینکه، جنگ سوریه تقریبا به اهدافش رسیده است. دولت انگلیس برای سرنگونی بشار اسد، رئیس‌جمهوری مشروع سوریه و تجزیه فرقه‌ای این کشور سرمایه‌گذاری هنگفتی انجام داد. اما بر خلاف انگلیس، روسیه به دعوت بشار اسد در زمینه مداخله با تروریسم پاسخ مثبت داد و در راستای آن سامانه دفاع هوایی اس-۴۰۰ به داخل سوریه برد و این در حقیقت به چرخه تخاصم انگلوساکسون علیه خاورمیانه و در مجموع تضعیف قوانین بین‌المللی، بی‌احترامی به حقوق بشر و آزادی‌های بنیادین پایان داد.

این روزنامه‌نگار غربی تاکید کرد: حال ارتباط آنچه انگلیس انجام داده است به اسپوتنیک چیست؟ انگلیس بیم آن دارد که حقیقت درباره به عنوان مثال اقداماتش در سوریه افشا شود. آژانس‌هایی مثل اسپوتنیک، راشا تودی و حتی تاس می‌توانند از کسانی که شجاعت صحبت دارند سوال کنند که چرا در جامعه انگلیس بیمارستان‌ها تعطیل می‌شوند، جاده‌ها گودال دارند و زیر ساخت‌ها در شرف از بین رفتن هستند اما انگلیس برای شلیک موشک در کشورهای دیگر و مداخله در امور دیگر کشورها پول دارد.

الی ریچاردسون درباره تاثیر وضعیت کنونی روی مناسبات دیپلماتیک روسیه و انگلیس گفت: روسیه در پی روابط خوب با انگلیس است چون دنبال دشمن در فضای دیپلماتیک نیست. اما متاسفانه انگلیس در سلطه شماری افراد خاص است و آنها هستند تصمیم می‌گیرند چه چیزی بیشترین منفعت را برای خودشان دارد و منفعت مردم یا کشورشان را در نظر ندارند. در کل،‌ گمان نمی‌کنم به وخامت روابط بینجامد چون در نهایت روابط بین‌الملل امروز حول تجارت و بازرگانی است و گمان می‌کنم انگلیس متوجه باشد که بودجه دولتی چندانی ندارد و ممکن است به پروژه‌هایی مثل نورد استریم ۲ مایل شود و ممکن است برای دریافت کمک به سمت روسیه بیاید. متاسفانه واقعیت این است که خود انگلیس تا حدی ورشکسته است.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها