تندیس روز رشت به اولین نوزاد دوازدهم دی اهدا شد

به مناسبت 12 دی ماه روز رشت، تندیس روز رشت بامداد چهارشنبه به اولین نوزاد دختر متولد شده در این روز اهدا شد.

تندیس روز رشت به اولین نوزاد دوازدهم دی اهدا شد

مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان به همراه مسئولان شهرداری و شورای اسلامی کلانشهر رشت بامداد امروز (چهارشنبه) اولین تندیس روز رشت را به اولین نوزاد متولد شده ۱۲ دی ماه اهدا کردند.
تندیس روز رشت به «سیده مهرسانا میرباقری سقالکساری» نوزاد رشتی متولد شده در اولین ثانیه های 12 دی ماه اهدا شده است.
این کودک به روش زایمان طبیعی در بیمارستان گلسار رشت به دنیا آمد و عنوان نوزاد رشت را از آن خود کرد.
برنامه های ویژه گرامیداشت روز رشت در چله انقلاب از شنبه گذشته با برگزاری نشست خبری و رونمایی از مجموعه مستند هفت قسمتی هنرمردان خدا با موضوع زندگی هنری هفت شهید هنرمند کلانشهر رشت آغاز شد و تا چهاردهم دی ماه جاری ادامه دارد.

به‌مناسبت روز رشت برنامه های مختلفی از جمله اجرای موسیقی محلی با حضور هشت خواننده ، تور رشت گردی، نشست علمی رشت پژوهی، برگزاری بازی های بومی، محلی و مسابقه های ورزشی در پیاده راه فرهنگی رشت ، نواختن زنگ روز رشت به صورت نمادین در یکی از مدارس، نمایشگاه عکس ، پخش کلیپ روز رشت قبل از اکران فیلم در سینماهای این کلانشهر، تجدید میثاق با آرمان های شهدا و غباروبی و عطرافشانی مزار شهدا، دیدار با خانواده های معظم شهدا با مشارکت امور ایثارگران برگزار می شود.
برپایی بازارچه غذا و برپایی ایستگاه سلامت در پیاده راه رشت، عیادت از پاکبانان آسیب دیده کلانشهر رشت طی یک سال اخیر و برپایی میزخدمت در مصلی رشت قبل از خطبه های نماز جمعه، عضویت رایگان در کتابخانه های عمومی رشت، نیم بهاکردن بلیت سینماها در روزهای یازدهم، دوازدهم و پانزدهم دی ماه جاری ، برگزاری نشست کتابخوان با محوریت رشت و کارگاه آموزشی آشپزی شهر خلاق و خوراک شناسی از دیگر برنامه هاست.

461 سال پیش در زمان صفویه در 12 دی ماه، رشت به عنوان مرکز استان گیلان نامگذاری شد به همین مناسبت از سال 93، 12 دی به عنوان روز رشت نام گرفته است.
رشت حدود 700 هزار نفر جمعیت ثابت دارد که در طول روز به یک میلیون و 200 هزار نفر می رسد، شهرداری کلانشهر رشت نیز دارای پنج منطقه شهرداری است.

منبع: ایرنا

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها