علائم خیانت در روابط زناشویی

گاهی علائم عدم صداقت و وفاداری یکی از طرفین در رابطه، بسیار واضح است.

علائم خیانت در روابط زناشویی

در بعضی موارد، افراد به راحتی متوجه می‌شوند که طرف مقابلشان سعی می‌کند از آن‌ها فاصله بگیرد و برای آرامش و اعتماد به نفس خود به دنبال کسی غیر از شریک زندگی‌شان هستند.
تغییراتی که به صورت ناگهانی در رفتار یکی از طرفین رابطه به وجود می‌آید که در گذشته جز عادت‌های روزانه‌ی او نبوده، می‌تواند نشان دهنده‌ی خیانت باشد. به عنوان مثال، اگر شخصی در گذشته عادت به پنهان کردن تلفن همراه خود نداشت اما ناگهان به شدت خواستار فضای شخصی و خصوصی است، این یک زنگ خطر خواهد بود.

البته تغییر در رفتار ممکن است دلایل متعددی داشته باشد و با هر تغییری که در خلق و خوی شخص ایجاد می‌شود، نمی‌توان خیانتکار بودن او را ثابت کرد.

در ادامه به برخی از علائم خیانت در روابط زناشویی اشاره می‌کنیم.

1) تغییرات ناگهانی و غیرقابل توجیه خلق و خو

اگر شریک زندگیتان گاهی به شدت عصبانی و گاهی خونسرد و بی‌خیال رفتار می‌کند، یا بدون هیچ دلیلی ناگهان با خشونت با شما برخورد می‌کند، طبق گفته‌ی متخصصان، می‌تواند نشانه‌ی خیانت کردن باشد. البته دلایل دیگری نیز برای تغییرات غیر موجه خلق و خو در افراد وجود دارد اما اگر از بیان دلیل آن خودداری کرده یا تنها به تغییرات برچسب «بدشانسی» یا «از سر گذراندن یک روز بد» می‌زند، ممکن است پای خیانت در میان باشد.

2) همسرتان اولویت‌هایش را به صورت چشمگیری تغییر می‌دهد

هرگونه تغییر در اولویت‌بندی شخص، باید به طور جدی مورد توجه قرار بگیرد. اگر دلیل موجهی برای این تغییرات وجود ندارد یا طرف مقابل از توضیح یا بحث درمورد آن خودداری کند، ممکن است زنگ خطری برای خیانت باشد. تشخیص چنین تغییراتی در رابطه‌هایی که مدت طولانی از آغاز آن گذشته ساده‌تر است چرا که زن و شوهر مدت طولانی در کنار هم زندگی کرده و تقریبا به تمام لایه‌های شخصیتی و اولویت‌بندی یکدیگر اشراف دارند.

3) چیزهایی که آزارش می‌داد، دیگر اهمیت چندانی برایش ندارد

اگر همسرتان به صورت ناگهانی دیگر به مسائلی که پیش از این، در رابطه آزارش می‌داد، اهمیت نمی‌دهد، ممکن است نشانه‌ای برای خیانت باشد. دلیل چنین اتفاقی می‌تواند این باشد که طرف مقابل دیگر برای رابطه اهمیت قائل نیست. در نتیجه به جزئیات یا مسائلی که ناراحتش می‌کنند، کمتر اهمیت می‌دهد و تمرکزش روی رابطه‌ی دیگری است.

4) پنهان کردن تلفن همراه

عادت‌های تازه و رفتارهای مشکوک نشانه‌ای برای شناسایی فرد خیانکار است. به عنوان مثال، کسی که در گذشته اصراری بر حفظ حریم خصوصی نداشته و ناگهان می‌خواهد فضای شخصی خودش را داشته باشد و تلفن همراه را به عنوان یک وسیله‌ی شخصی می‌شناسد یا آن را پنهان می‌کند، ممکن است درحال خیانت کردن به شریک زندگی خود باشد. دریافت تماس‌های مشکوک و ناشناس، آرام صحبت کردن با افرادی که برای شما ناشناس هستند و در کنار آن طفره رفتن از هرگونه توضیحی، از نشانه‌های خیانت فرد به زندگی مشترکش است.

5) تغییر رفتار در فضای عمومی

با گذشت زمان، تغییراتی در رفتار همسران بخصوص در فضای عمومی ایجاد می‌شود که معمولا اجتناب ناپذیرند. اما اگر متوجه تغییراتی شدید که به نسبت شخصیت و رفتارهای عادی همسرتان با توجه به شناختی که از او دارید، برایتان عجیب و ناآشنا بود، به طوری که حتی از محبت کردن عادی به شما در جمع خودداری می‌کنند، باید بدانید که این نشانه ممکن است از علائم خیانت باشد.

6) سفرها و جلسات کاری بیش از حد

افزایش تعداد سفرهای کاری یا جلسات طولانی مدت، رسیدگی بیش از حد و غیرمعمول به ظاهر خود و خط تلفن همراهی که شما از وجود آن خبر نداشته‌اید، یکی از شایع‌ترین نشانه‌های خیانت کردن است.

7) تغییر در رابطه‌ی جنسی

نیاز به رابطه‌ی جنسی با گذشت زمان و بالاتر رفتن سن ممکن است کاهش پیدا کند که کاملا طبیعی است. اما اگر همسرتان به طور ناگهانی میل خود را به رابطه‌ی جنسی از دست می‌دهد یا مثل گذشته مایل به برقراری ارتباط نیست، در حالی که نشانه‌ای از بیماری، استرس یا افسردگی در او مشاهده نمی‌شود، ممکن است در حال خیانت کردن به شما باشد.

برای جلوگیری از خیانت در رابطه‌ی زناشویی انجام چه کارهایی ضروری است؟

سعی کنید در رابطه با مسائل شخصی خود توافق داشته باشید و تا جای ممکن از انجام رفتارهایی که موجب ناراحتی طرف مقابلتان می‌شود، خودداری کنید.

فضایی ایجاد کنید که بتوانید با همکاری یکدیگر، رشدکنید و به بهترین ویژگی‌های وجودتان دست پیدا کنید.

سعی کنید در شرایط استرس‌زا یا نگران کننده، نقش پشتیبان و همراه را به خوبی اجرا کنید.

از سرزنش‌های بی‌مورد یا تأکید بر ناتوانی‌هایی که فرد در بهبود آن‌ها موفق نیست یا نقشی در به وجود آمدن آن‌ها ندارد خودداری کنید.

همسرتان را به پیشرفت تشویق کنید و اگر در مسأله‌ای شکست خورد، به او برچسب‌هایی مانند «بی‌عرضه» یا «بی‌استعداد» نزنید.

همسرتان را درک کنید، و از قضاوت کردن او خودداری کنید. قضاوت کردن طرف مقابل علاوه بر این‌که اعتماد به نفس را از او می‌گیرد، باعث می‌شود که با شما احساس راحتی نکرده و نتواند افکار یا نگرانی‌های خود را با شما درمیان بگذارد.

هرگز حسادت نکنید، بلکه سعی کنید بهتر باشید. اگر احساس می‌کنید کسی سعی در جلب توجه شریک زندگی شما دارد، با احساس حسادت، ممکن است عصبی شوید و رفتاری از خود نشان دهید که طرف مقابلتان را دلسرد کند. به جای حسادت سعی کنید از دیروز خود بهتر شوید، نه صرفا برای جلب توجه، بلکه برای رشد و پیشرفت شخصیت خودتان.

برای بیان خواسته‌ها یا نگرانی‌های خود به همسرتان، احساس خجالت نکنید. این کار فضا را برای گفت و گو آماده می‌کند و به طرف مقابل هم این جسارت را پیدا می‌کند تا خواسته‌های خود را بیان کند.

تلاش کنید با روش‌هایی که گفته شد، از چنین اتفاقی جلوگیری کنید. اما توجه کنید اگر کسی بدون دلیل یا به علت تنوع‌طلبی و اختلالات شخصیتی به شما خیانت کند، هرگز خودتان را مقصر ندانید و اعتماد به نفستان را از دست ندهید.

1980

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • کاربر ناشناس
    0

    با این مقاله شاید صد ها خانواده را متلاشی کنید . واقعا بدون کارشناسی مبادرت به نشر چنین مقالاتی میکنید و موجبات ایجاد سوء ظن خیلی از زوج ها را نسبت به فراهم می نمایید. متاسفم

  • فرهان
    0

    خوبه برای ما خانما خوبه .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها