عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت و گو با خبرفوری:

مجوز رسانه‌های صوتی و تصویری را ارشاد صادر می‌کند، نه صداوسیما/ کار سازمان جدید رسانه ملی غیرقانونی است/ رسانه‌ها گزارشات خود را اعلام کنند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: دریافت مجوز برای رسانه های صوتی و تصویری از صدا و سیما با توجه به عدم وجود مجوزهای قانونی امکانپذیر نیست.

مجوز رسانه‌های صوتی و تصویری را ارشاد صادر می‌کند، نه صداوسیما/ کار سازمان جدید رسانه ملی غیرقانونی است/ رسانه‌ها گزارشات خود را اعلام کنند

حجت الاسلام مهدی شیخ عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره اقدام سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر صداوسیما در قبال رسانه‌های صوتی و‌ تصویری و اجبار آنها در جهت دریافت مجوز از این نهاد اظهار کرد: طرحی در مجلس شورای اسلامی در دستور کار قرار دارد که براساس آن و در صورت تصویب نمایندگان نحوه دریافت مجوز از سوی رسانه های صوتی و مجازی باید از طریق سازمان صدا و سیما تصویب شود.

وی با اشاره به اینکه این طرح هنوز در مجلس شورای اسلامی تصویب نشده است ، افزود: این قانون در حال حاضر در نوبت تصویب در مجلس قرار دارد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در طرح ارائه شده از سوی نمایندگان، تقسیمات کاری درباره نحوه اعطای مجوز به رسانه ها از سوی صدا و سیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درنظر گرفته شده است که در زمان بررسی در مجلس قطعا مورد لحاظ قرار می گیرد.

شیخ خاطرنشان کرد: طبق طرح ارائه شده قرار است رسانه هایی که عمده فعالیت آنها در حوزه صوت و تصویر به صورت فراگیر است از این به بعد مجوز خود را از صدا و سیما دریافت کنند.

وی تاکید کرد: همچنین در این طرح تاکید شده است که وزارت ارشاد مسئول اعطای مجوز به رسانه های غیرفراگیر در حوزه صوت و تصویر است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: این طرح در حال حاضر در مجلس تصویب نشده و در صورت تصویب نیز معیارها و ملاک هایی درباره آن وجود دارد که باید براساس آن عمل کرد.

شیخ درباره تماس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر صداو سیما با برخی از رسانه ها به منظور دریافت مجوز از این نهاد اظهار کرد: باتوجه به اینکه هنوز ماده قانونی در این راستا وجود ندارد این سازمان نمی تواند اقدامی را در جهت اعطای مجوز به رسانه های صوتی و تصویری انجام دهد.

وی در پاسخ به این سوال که رسانه های صوتی و تصویر از سوی سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر تهدید شدند اگر از این سازمان مجوز دریافت نکنند پرونده آنها به پلیس فتا معرفی می شود، تصریح کرد: رسانه های صوتی و تصویری در قبال این رویکرد باید خواهان مستندات قانونی از این سازمان باشند ؛ چرا که این طرح هنوز در مجلس تصویب نشده و در نوبت بررسی قرار دارد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امکان اجرایی شدن یک طرح که هنوز مقدمات تصویب آن در مجلس عملیاتی نشده است امکانپذیر نیست و اگر نهادی اقدام به این رویه کند خلاف قانون است.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها