توقف فعالیت صرافی‌ها صحت ندارد/ خرید و فروش ارز به شرط به‌نام بودن سیم‌کارت

پیگیری‌ها نشان می‌دهد خبر توقف خرید و فروش صرافی‌ها صحت ندارد و این نهاد‌ها تنها با سیم‌کارت به‌نام خریدار اقدام به فروش ارز می‌کنند.

توقف فعالیت صرافی‌ها صحت ندارد/ خرید و فروش ارز به شرط به‌نام بودن سیم‌کارت

شرایط حال حاضر بازار ارز، کاملا آرام مشاهده می‌شود و صرافی‌ها هر یک در شرایط عادی به خرید و فروش ارز مشغول هستند و اخباری مبنی بر امتناع این فعالان بازار از معامله صحت ندارد.

در هفته‌های گذشته با شروع مجدد روند کاهش نرخ ارز، دلار به کانال ۱۰ هزار تومانی وارد شد و تقریبا در یک قیمت ثابت باقی ماند. امروز در بازار آزاد هر اسکناس دلار ۱۰ هزار و ۶۰۰ تومان و هر اسکناس یورو ۱۲ هزار ۵۸۰ تومان به فروش رسیده است.کامران سلطانی زاده، مدیرکل روابط عمومی کانون صرافان در گفت‌وگو با خبرنگار بورس، بانک و بیمه گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به خبری مبنی بر عدم معامله صرافی‌ها گفت: چنین موضوعی صحت ندارد، صرافی‌ها با شرایط و قوانینی که بانک مرکزی ابلاغ کرده‌اند مطابق با نیاز روز خرید انجام داده و به همان میزان ارز می‌فروشند.

وی افزود: اینکه برخی از صرافی‌ها، در معاملات با سخت گیری عمل کرده و از فروش ارز امتناع می‌کنند تنها به دلیل قوانین جدی بانک مرکزی مبنی بر تکمیل پروسه ثبت نام سامانه سنا است، یعنی امکان دارد شخصی برای معامله سیم کارتی به نام خود نداشته باشد و تلاش صرافی‌ها در این زمینه قانونی و زیر نظر بانک مرکزی است.

این مسئول در پایان با اشاره به فرایند معاملاتی امروز بازار ارز گفت: صرافی‌ها تمام تلاش خود را برای کاهش نرخ ارز انجام می‌دهند به طوری که خرید دلار را پایین‌تر از نرخ بازار یعنی ۱۰ هزار و ۳۰۰ تومان انجام و ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان می‌فروشند.

بازار ثبات کافی داشته و در چند روز گذشته نوساناتی را به خود ندیده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها