واشنگتن پست: ترامپ در ۷۱۰ روز ۷۶۴۵ دروغ گفته است؛ روزانه بیش از ۱۰ دروغ

روزنامه واشنگتن پست در گزارشی به بررسی ادعاهای غلط و دروغین پرداخت که رئیس‌جمهوری آمریکا از زمان ورود به کاخ سفید بیان کرده است.

واشنگتن پست: ترامپ در ۷۱۰ روز ۷۶۴۵ دروغ گفته است؛ روزانه بیش از ۱۰ دروغ

به نوشته واشنگتن پست، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در هشت ماه ریاست جمهوری ۱۱۳۷ مورد ادعای نادرست یا گمراه کننده داشته که به صورت میانگین پنج بار در روز است. ترامپ ماه اکتبر در آستانه انتخابات میان دوره کنگره ۱۲۰۵ ادعای نادرست، به صورت متوسط ۳۹ مورد در روز بیان کرد.

تعداد ادعاهای نادرست یا گمراه‌کننده ترامپ تا سی‌ام دسامبر ۲۰۱۸ که ۷۱۰ روز از حضور او در کاخ سفید گذشته است، به ۷۶۴۵ مورد رسید. سیل اطلاعات غلط رئیس‌جمهوری آمریکا با کمپین‌های او در سراسر این کشور پیش از انتخابات کنگره اوج گرفت. هر کدام از آن گردهمایی‌ها با طرح ۳۵ تا ۴۵ ادعای مشکوک همراه شد.

دومین ماه پر دروغ دونالد ترامپ، ماه نوامبر با ۸۶۶ مورد ادعای غلط یا گمراه‌کننده بود؛ چهار روز از پنج روز پر دروغ ترامپ در ماه نوامبر بود. او پنجم نوامبر ۱۳۹ ادعا، سوم نوامبر ۱۳۰ ادعا، دوم نوامبر ۹۷ ادعا و بیست و ششم نوامبر ۹۰ ادعای دروغین بیان کرد.

بیش از یک‌چهارم ادعاهای ترامپ یعنی ۲۰۳۰ مورد، حین کمپین‌های انتخاباتی مطرح شد. ۱۹۴۴ مورد ادعای دیگر حین گفت‌وگوهای مطبوعاتی و ۱۳۱۴ ادعا هم در پیام‌های توئیتری او آمد.

فراوانی تحریف اطلاعات و سرهم کردن داستان‌ها به دست ترامپ در گردهمایی‌های او نمود پیدا کرد؛ او ۱۲۵ مرتبه به غلط مدعی شد که بزرگترین کاهش مالیاتی در تاریخ آمریکا را داشته است. او ۱۱۰ بار به غلط تاکید کرد که امروز اقتصاد آمریکا بهترین وضعیت در طول تاریخ را دارد و ۹۴ مرتبه به اشتباه مدعی شد که ساخت دیوار مرزی او تمام شده است.

در دسته‌بندی موضوعات، ادعاهای غلط یا گمراه‌کننده او درباره مهاجرت با ۱۱۳۰ مورد در صدر لیست است. ادعاهای نادرست در حوزه سیاست خارجی و مناسبات تجاری با ۸۲۲ ادعا در جایگاه دوم است و ادعاهایی در حوزه اقتصادی با ۷۶۸ مورد و ادعاهایی در حوزه اشتغال با ۷۴۱ مورد در جایگاه‌های بعدی قرار می‌گیرند.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها