گرمخانه‌های استان کرمانشاه ظرفیت نگهداری ۱۸۰ بی‌خانمان را دارد

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: ۶ گرمخانه استان کرمانشاه ظرفیت نگهداری ۱۸۰ بی‌خانمان را دارد.

گرمخانه‌های استان کرمانشاه ظرفیت نگهداری ۱۸۰ بی‌خانمان را دارد

امید قادری با بیان اینکه مهمترین فعالیت سرپناه‌های شبانه کاهش آسیب‌های اجتماعی است، اظهار داشت: چهار گرمخانه در شهرستان کرمانشاه در محله آقاجان، بلوار طاقبستان، خیابان کارگر و میدان ایثار و دو گرمخانه دیگر در شهرستان‌های اسلام‌آباد غرب و کنگاور قرار دارد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با بیان اینکه هدف اصلی ایجاد سرپناه، حفظ منزلت انسانی مراجعان، ارتقای سطح سلامت و کاهش آسیب‌های اجتماعی است، عنوان کرد: گرمخانه‌ها تحت نظارت بهزیستی در فصل سرما به بی‌خانمان خدمت رسانی می‌کنند و همشهریان می‌توانند کمک‌های خود برای ساماندهی افراد بی‌خانمان به ادارات بهزیستی شهرستان‌های مختلف استان تحویل دهند.

وی با اشاره به اینکه گرمخانه‌های بهزیستی از زمان غروب آفتاب تا صبح خدماتی را به بی‌خانمان‌ها ارائه می‌دهد، بیان کرد: خدمات ارائه شده در سرپناه‌های شبانه، شامل غذای گرم در وعده شام و صبحانه و همچنین اهدای بسته‌های کاهش آسیب به مددجوهای دارای آسیب اعتیاد است و همچنین به کارتن‌خواب‌ها در سرپناه‌های شبانه تحت پوشش بهزیستی خدمات دهی می شود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه، با بیان اینکه اورژانس اجتماعی بهزیستی کرمانشاه علاوه بر استقرار بی خانمان در محل‌های تحت نظارت بهزیستی خدمات دیگری نیز انجام می‌دهند، عنوان کرد: گاهی اوقات در افراد بی خانمان، فراری‌هایی وجود دارد که با پیگیری‌های بهزیستی این افراد به محل سکونت خود بر می‌گردند، زیرا حضور جوانان بدون سرپرست در جامعه خطرناک خواهد بوده و هدف اصلی بهزیستی کاهش آسیب اجتماعی در جامعه است.

قادری با بیان اینکه شهروندان می توانند در صورت مشاهده افراد بی خانمان مراتب را از طریق خط تلفن اورژانس اجتماعی به شماره 123 به کارشناسان بهزیستی اطلاع دهند، عنوان کرد: همکاران اورژانس پس از تماس تلفنی شهروندان مبنی بر حضور یک بی خانمان در سطح شهر به محل مراجعه خواهند کرد و فرد یا افراد را برای حمایت به سرپناه‌های سطح استان ارجاع می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: مراکز سرپناه شبانه با هدف پذیرش افراد بی‌خانمان و ارائه خدمات کاهش آسیب دیده از جمله ارجاع به مراکز درمانی، مشاوره، تحویل بسته‌های کاهش آسیب، تأمین مکان امن و غذای گرم برای افراد متقاضی ایجاد شده است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه هدف از ایجاد گرمخانه را کاهش آسیب و جلوگیری از بروز خطرات و مشکلات در جامعه دانست و گفت: به منظور نیل به اهداف بلند مدت و کاهش آسیب‌ها نیازمند مداخله و کمک دستگاه‌های اجرایی و کلیه دست‌ اندرکاران و صاحب نظران هستیم.

قادری خاطرنشان کرد: در همین راستا طرح مدیریت مورد با پیگیری اداره کل بهزیستی در دست مطالعه و اقدام قرار دارد که در این طرح دستگاه‌هلای مرتبط باید درباره درمان، احراز هویت، حمایت‌های اجتماعی (کمک‌های مالی)، فنی و حرفه‌ای سازمان بهزیستی را در همراهی کنند.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها