سعید آقاخانی با "حمال طلا" به دنبال سیمرغ بلورین جشنواره

با اعلام اسامی فیلم‌های سینمایی بخش نگاه نو حضور برخی از بازیگران سینما در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر قطعی شده که از جمله مهمترین آنها می‌توان به سعید آقاخانی دارنده سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر اشاره کرد.

سعید آقاخانی با "حمال طلا" به دنبال سیمرغ بلورین جشنواره

با اعلام اسامی فیلم‌های سینمایی بخش نگاه نو حضور برخی از بازیگران سینما در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر قطعی شده که از جمله مهمترین آنها می‌توان به سعید آقاخانی دارنده سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر اشاره کرد.

آقاخانی در تازه ترین فیلم "تورج اصلانی" به نام "حمال طلا" بازی کرده که این فیلم روز گذشته به عنوان نخستین فیلم قطعی آقاخانی برای حضور در جشنواره فیلم فجر در بخش نگاه نو اعلام شد.

آقاخانی امسال تاکنون در پنج اثر سینمایی به ایفای نقش پرداخته که از این حیث یک رکورد خوب در سابقه کار این بازیگر محسوب می شود و باید دید در ادامه حضور در چند کار دیگر را تجربه خواهد کرد و اینکه کدامیک از این آثار از سوی هیات انتخاب جشنواره فیلم فجر برای حضور در جشنواره تایید می شوند.

وی دو فیلم را از سال گذشته در کارنامه دارد که با توجه به عدم حضور در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر و اکران نشدن به احتمال فراوان به دنبال حضور در جشنواره امسال هستند. این دو فیلم با توجه به مضمون و موضعیتشان می توانند برای آقاخانی شانس کسب سیمرغ را به همراه داشته باشند.

آقاخانی پارسال در یکی از پرحاشیه ترین ساخته های سینمایی سال 96 به ایفای نقش پرداخت. فیلم "دو طبقه روی پیلوت" به کارگردانی "ابراهیم ابراهیمیان" نام اثری است که به واسطه مشکلات فراوانی که برای "الناز شاکردوست" به وجود آمد پارسال در صدر اخبار رسانه ها بود.

شاکردوست در این فیلم سینمایی بر اثر آنچه سهل انگاری خوانده دچار مصدومیت شدید شده و چند ماه در بیمارستان بستری بود تا اینکه بعد از بهبود در فیلم "نرگس آبیار" به ایفای نقش پرداخت. وی اما جایگاه خود در فیلم دو طبقه روی پیلوت را به "بهدخت ولیان" داد و همین امر باعث گلایه شاکردوست شد.

بنفشه افریقایی دیگر فیلمی بود که سعید آقاخانی پارسال در آن به ایفای نقش پرداخت اما امسال می تواند شانس حضور در جشنواره فیلم فجر را داشته باشد. این فیلم که دومین تجربه سینمایی "مونا زندی" محسوب می شود تهیه کنندگی "علیرضا شجاع نوری" را پشت سر خود می بیند.

آقاخانی در این فیلم نقش متفاوتی را ایفا کرده و با بازیگرانی همچون رضا بابک، رویا جاوید نیا و برخی از بازیگران جوان تئاتر همراه شده است. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: شوکو به همراه همسر دومش رضا تصمیم می گیرد تا فریدون همسر سابقش که توسط فرزندانشان به خانه سالمندان راهی گشته را به خانه خود بیاورند این تصمیم اتفاقات جدیدی را در زندگی هر سه بوجود می آورد.

سه فیلم حاصل فعالیت آقاخانی در سال 1397 است. ماهی برکه، رحمان 1400 و حباب زر نام سه فیلمی هستند که آقاخانی در انها به ایفای نقش پرداخته است. علاوه بر اینها وی یک فیلم اکران نشده از سال 95 را در کارنامه می بیند که برای جشنواره امسال آماده شده است.

فیلم سینمایی "رحمان 1400" نام فیلمی به کارگردانی "منوچهر هادی" است. این فیلم با توجه به فهرست بازیگران تکراری خود به احتمال فراوان بیش از جشنواره برای گیشه و فروش ساخته شده است. آقاخانی در این فیلم با ساره بیات، بهرام افشاری، محمدرضا گلزار، یکتا ناصر و مهران مدیری همبازی شده است.

حال باید دید آقاخانی با این شش فیلم می تواند تجربه موفقیت آمیز خداحافظی طولانی از فرزاد موتمن را تجربه کند یا همچون سال گذشته و فیلم نه چندان موفق "کامیون" دست خالی از جشنواره فیلم فجر به خانه می رود.

منبع: میزان

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها