بدون آرایش وارد استخر شوید

کارشناس آب، فاضلاب و استخرهای شنا مرکز بهداشت شماره یک اصفهان گفت: ورود انواع کرم‌ها و محصولات آرایشی به آب استخر منجر به مشکلات تنفسی، بیماری، آلرژی و سرطان می‌شود.

بدون آرایش وارد استخر شوید

لیلا رویگری با اشاره به اینکه نظارت بر استخرها براساس دستور العمل ابلاغی وزارت بهداشت انجام می‌گیرد، اظهارکرد: این چک لیست شامل بهداشت فردی کارکنان، بهداشت آب استخر، تاسیسات و دیگر بخش‌های مرتبط با سلامت استخر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هم چنین نحوه گند زدایی، صاف سازی، تسویه آب و ابزار تجهیزات داخل استخر نیز مورد بازرسی قرار می‌گیرند، افزود: حتی در صورتی که درمحل استخر بوفه وجود داشته باشد باید از نظر سلامت مورد بررسی دقیق قرار بگیرد.
کارشناس سنجش استخرهای اصفهان ، ادامه داد: به طور ماهانه یک الی دو بار از استخرها نمونه برداری می‌شود و هر بخش از هر استخر که دارای مشکلات باشد تا رفع مساله تعطیل خواهد شد، اما توصیه‌ای که به استخر دارها و مردم می‌کنیم این است که قبل و بعد از ورود به محوطه استخر حتما بدن خود را شست و شو داده و استحمام کنند.
رویگری با بیان اینکه توصیه مهمی که به مردم می‌شود این است که از لوازم آرایشی در داخل آب استخر استفاده نکنند، ادامه داد: برای نمونه افراد از دئودورانتها و کرم‌ها قبل از ورود به آب استخر استفاده نکنند. ورود محصولات آرایشی به آب استخر منجر به مشکلات تنفسی، بیماری، آلرژی و سرطان می‌شود.
این کارشناس گفت: در صورتی که مردم با مشکل بهداشتی در استخرها روبرو شدند با سامانه 190 تماس گرفته و موضوع را اطلاع رسانی کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها