ربات انسان‌نما در مراسم رسمی و دولتی چینی‌ها

مهندسان اعتقاد دارند جیاجیا (Jia Jia) قدرت آینده کشور چین خواهد بود. در آینده به طور گسترده‌ای، ربات‌ها وظایف انسانی را بر عهده خواهند گرفت.

ربات انسان‌نما در مراسم رسمی و دولتی چینی‌ها

ربات انسان‌نمای جیاجیا (Jia Jia) حسابی با حاضرین در کنفرانس اقتصادی شانگهای خوش و بش کرد. چشم‌های جیاجیا آزادانه حاضرین در کنفرانس اقتصادی شانگهای را اسکن می‌کرد. او می‌تواند چهره‌ها را ببیند و تشخیص بدهد.


او می‌تواند با مردم صحبت کند و چیز‌های تازه‌ای یاد بگیرد. جیا جیا با حاضرین در کنفرانس درباره آب‌وهوا و مسائل عمومی دیگری صحبت می‌کرد، ولی زیرکانه سعی داشت پرسش‌های شخصی نپرسد. چهره او نشان می‌دهد یک ربات است، ولی اگر صدایش را کسی بشنود، گمان نخواهد برد یک ربات این صحبت‌ها را بیان کرده است. جیاجیا یکی از معروف‌ترین ربات‌های انسان‌نما در سراسر جهان است که هر روز بر محبوبیتش افزوده می‌شود و البته این به خاطر زیبایی او نیست. محبوبیت جیاجیا به دلیل هوش مصنوعی است که در درون این ربات استفاده شده است.

هوش مصنوعی این ربات چندان پیشرفته نیست، ولی مهارت‌های او در صحبت کردن با مردم، پاسخ به سوال‌های آن‌ها و مطرح کردن سوال‌های ساده برای همه تعجب‌آور است و از قدرت مهندسین دانشگاه علم و فناوری چین خبر می‌دهد. این مهندسان اعتقاد دارند جیاجیا قدرت آینده کشور چین خواهد بود. در آینده به طور گسترده‌ای، ربات‌ها وظایف انسانی را بر عهده خواهند گرفت. آن‌ها در خانه‌های سالمندان، بیمارستان‌ها، رستوران‌ها و حتی درون خانواده‌ها مشغول مکالمه با انسان‌ها هستند. کشور چین برنامه‌های زیادی برای توسعه ربات‌ها در بازه‌های زمانی پنج تا ده سال آینده پیش‌بینی کرده است و قصد دارد به رتبه اول این حوزه در کل جهان دست پیدا کند.

آینده و ربات‌ها

خنده‌دار است اگر بخواهیم درباره تغییر زندگی انسان‌ها توسط ربات‌ها در آینده صحبت کنیم. تقریبا دیگر فردی یافت نمی‌شود که درباره این موضوع شک داشته باشد. اما مسأله مهم این است که تعامل انسان با ربات‌ها در آینده چگونه تغییر خواهد کرد؟

در آینده، ربات‌های انسان‌نما به وفور وارد صنایع و خدمات مختلف انسانی می‌شوند و جای انسان‌ها را می‌گیرند. اشتباه است تصور کنیم قرار است ربات‌ها فقط در صنایع، کارخانه‌ها و محیط‌های کاری به خدمت گرفته شوند. مراکز تحقیقاتی برنامه‌های کاربردی بسیار وسیعی برای ربات‌های انسان‌نما در آینده پیش‌بینی کردند. روبات انسان‌نمای Robonaut ۵ ناسا می‌خواهد فضانوردان را در ماموریت‌های فضایی همراهی کند.



ربات‌های بوستون داینامیک می‌توانند درب‌ها را باز کنند، روی زمین‌های ناهموار راه بروند و تغییرات محیطی را تشخیص دهند. ربات «DURUS» دارپا می‌تواند مانند انسان راه برود. «Hanson Robotics» رباتی دانشمند و پروفسور است که می‌تواند کار‌های تحقیقاتی بکند. شاید در آینده‌ای نزدیک، ربات‌های فیزیکدان و پزشک داشته باشیم که به راحتی یک انسان قادر به برقراری تعامل با مردم هستند.

منبع: برترینها

1980

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها