۹ طرح آب‌شیرین‌کن در ساحل خلیج فارس استان بوشهر مستقر می‌شود

معاون شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به تامین آب آشامیدنی نقاط ساحلی کشور از طریق اجرای طرح‌های آب‌شیرین‌کن گفت: در این راستا ۹ طرح آب شیرین‌کن در ساحل خلیج فارس استان بوشهر مستقر می‌شود.

۹ طرح آب‌شیرین‌کن در ساحل خلیج فارس استان بوشهر مستقر می‌شود

مسعود خشایی ظهر امروز در آیین تکریم و معارفه مدیران عامل شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی استان بوشهر با بیان اینکه برای حل بحران کم آبی در شهرها و روستاهای ساحلی پروژه‌های آب‌شیرین‌کن طراحی و اجرا می‌شود اظهار داشت: این پروژه‌‌ها با مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اجرای و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی از وارد مدار شدن 2 طرح آب‌شیرین‌کن در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: در این راستا 2 طرح آب‌شیرین کن با ظرفیت روزانه بیش از 20 هزار مترمکعب در شهرهای کنگان و بوشهر در حال بهره‌برداری است.

معاون برنامه‌‍ریزی و امور اقتصادی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، احداث آب شیرکن را یکی از اقدام‌های مؤثر برای حل بحران کم آبی در استان بوشهر دانست و افزود: در این راستا طرح‌های مهمی برای جبران کمبود آب آشامیدنی شهرها و روستاهای استان بوشهر طراحی شده است.

خشایی با بیان اینکه عملیات اجرایی سه طرح آب شیرین کن با ظرفیت 50 هزار مترمکعب در روز در استان بوشهر آغاز شده افزود: برای اجرای سه آب‌شیرین‌کن دیگر با ظرفیتی رورانه حدود 30 هزار مترمکعب فراخوان شده است.

وی بیان کرد: در مجموع 9 آب‌شیرین‌کن در شهرهای بوشهر، کنگان، سعدآباد، برازجان، عسلویه، آب‌پخش و دلوار اجرا می‌‌شود.

معاون برنامه‌‍ریزی و امور اقتصادی شرکت مهندسی آب و فاضلاب با بیان اینکه ساحل طولانی خلیج فارس در جنوب کشور مزیت اساسی برای برطرف کردن مشکل کم آبی در این منطقه است خاطرنشان کرد: دولت در مورد احداث آب‌شیرین‌کن رویکرد حمایتی دارد و امیدواریم با این رویکرد دولت بخشی از مشکلات تأمین آب شرب استان بوشهر برطرف شود.

پروژه 45 هزار متر مکعبی آب شیرین‌کن بوشهر با 230 میلیارد تومان اعتبار اجرایی می‌شود قرارداد ساخت آب‌شیرین‌کن برای بوشهر با ظرفیت 107.5 هزار متر مکعب منعقد شد بوشهر|سرمایه‌گذاری 7000 میلیارد تومانی در تاسیسات آب‌شیرین‌کن

مسعود خشایی با بیان اینکه در سال‌های گذشته برای توسعه آبرسانی به روستاها از اعتبارات صندوق توسعه استفاده شده است از اجرای مجتمع آبرسانی در روستاهای استان خبرداد و تصریح کرد: عملیات اجرایی 12 مجتمع آبرسانی در روستاهای استان بوشهر آغاز شده که چهار مجتمع آن به اتمام رسیده است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به تامین آب آشامیدنی روستاها بوسیه مجتمع‌های روستایی افزود: هشت مجتمع آبرسانی در استان بوشهر در حال اجرا است که 186 روستای استان بوشهر را زیر پوشش قرار می‌دهد.

خشایی با بیان اینکه برای ساخت مجتمع‌های آبرسانی روستایی در استان بوشهر 800 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است اظهار کرد: در اجرای این پروژه‌ها تا پایان سال گذشته 680 میلیارد ریال هزینه شده و امسال نیز 120 میلیارد اعتبار برای آن اختصاص یافته است.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر نیز استفاده از نیروهای توانمند را در اولویت برنامه‌ها دانست و گفت: استان بوشهر در حوزه تامین آب با مشکلات منابع تامین آب روبه‌رو است که در این راستا طرح‌های آب‌شیرین‌کن طراحی شده است.

مهرداد ستوده با تاکید بر حمایت از پروژه‌های آبرسانی استان بوشهر افزود: اعتبارات این حوزه 100 درصد تخصیص می‌یابد.

در این مراسم عبدالحمید حمزه‌پور به عنوان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان بوشهر معرفی شد.

مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب شهری استان بوشهر با تاکید بر در مدیریت آب آشامیدنی در توزیع و مصرف خاطرنشان کرد: با توجه به بالا بودن هزینه شیرین‌سازی آب باید در توزیع و مصرف آب تأمین شده مدیریت مناسبی لحاظ شود.

عبدالحمید حمزه‌پور با بیان اینکه مدیریت هدر رفت آب در استان بوشهر باید مورد توجه قرار گیرد افزود: با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از آب استان بوشهر از استان‌های همجوار تأمین می‌شود باید در بحث توسعه آب‌شیرین‌کن‌ها توجه جدی داشته باشیم.

در این مراسم همچنین روح الله طاهریان‌پور به عنوان مدیرعامل شرکت‌ آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر معرفی شد.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها