موسیقی محلی تایباد مهجور است

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تایباد گفت: تایباد مهد موسیقی‌ محلی است که این روزها به دلیل کمبود بودجه در فرهنگ و هنر مورد بی‌مهری قرار گرفته است.

موسیقی محلی تایباد مهجور است

عباس برزو اظهار کرد: با وجود این‌که این شهرستان مرزی زادگاه موسیقی مقامی در شرق کشور است اما به شهرهای همجوار توجه بیشتری شده و هنرمندان موسیقی تایباد مظلوم واقع شده‌اند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تایباد بیان کرد: از سال گذشته تا پایان آذرماه چهار نکوداشت برای اساتید موسیقی مقامی در این منطقه با حضور مدیران استانی و شهرستانی برگزار شد و با پیگیری‌هایی شامل تأمین بودجه این بزرگداشت‌ها برای معرفی هنرمندان این عرصه به سراسر کشور ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات موثری که این نهاد فرهنگی و هنری برای رفاه هنرمندان انجام داده، پوشش بیمه تکمیلی است؛ همچنین توانسته برای عده‌ای محدود حقوق تعریف کند.

برزو تعریف بودجه برای فرهنگ و هنر در سیستم‌های دولتی را بسیار ضعیف ذکر کرد و افزود: این شهرستان پتانسیل‌های اقتصادی بسیار قدرتمندی دارد اما در نشست‌هایی که با صاحبان سرمایه انجام شده، آنان نظر مساعدی نسبت به رویکرد دستگاه‌های دولتی نداشته و گله‌مند بودند که پرداخت این هزینه‌ها در سرمایه‌گذاری موثر نیست.

وی مطرح کرد: یکی دیگر از مشکلات سرمایه‌گذاران معافیت‌های مالیاتی بوده که اگر قرار بر کمک‌هزینه از طرف آن‌ها برای حوزه فرهنگ و هنر باشد، لازم است معافیت مالیاتی به سرمایه آنان تعلق گیرد و این امر تاکنون اتفاق نیفتاده است.

برزو گفت: فراهم کردن محلی برای موزه هنرمندان مستلزم پرداخت هزینه‌های بالا بوده که باز هم مشکل بودجه دست و پای فرهنگ و هنر را بسته و در این زمینه نیز هنرمندان تایبادی مظلوم واقع شده‌اند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تایباد گفت: نظر شخصی من در خصوص قطعه هنرمندان، این است که ای افراد یعنی هنرمندان از بطن جامعه هستند و هیچ‌گاه جدا از مردم نبوده‌اند بنابراین در زمان حیات و بعد از آن نیز کنار مردم خواهند بود اما گذشته از این تاکنون هنرمندی در این رابطه تقاضایی نداشته و چنانچه گروهی برای احداث قطعه هنرمندان پیش‌قدم شوند، این اداره ممانعتی نخواهد داشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها