کولیوند: بهترین راهبرد امنیت سازی در ایران امنیت مردم محور است

یک عضو فراکسیون ولایی مجلس، امنیت مردم محور را بهترین راهبرد امنیت سازی دانست و گفت: حضور میلیونی مردم در نهم دی به بحرانی هشت ماهه در کشور پایان داد. نهم دی نشان داد بهترین راهبرد امنیت سازی امنیت مردم محور است.

کولیوند: بهترین راهبرد امنیت سازی در ایران امنیت مردم محور است

محمد جواد کولیوند در نطق میان دستور جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس با تسلیت رحلت آیت الله هاشمی شاهرودی و جان باختگان حادثه دانشگاه آزاد گفت: وقایع سال ۸۸ در زمره رویداهای حساس و مهم تاریخ انقلاب اسلامی است. از یک سو حماسه حضور مردم در انتخابات بی سابقه ریاست جمهوری به تلخی کشیده شده و از سوی دیگر بحران پدیده آمده در پی اغتشاشات و ناآرامی های فتنه حرمت شکنی هایی در روز عاشورا از ناحیه مخالفان صورت گرفت.

کولیوند افزود: در نتیجه قانون گریزی اغتشاش گران، خروش میلیونی ملت در ۹ دی نقطه پایانی بر این بحران گذاشت.

نماینده مردم کرج با بیان این که "تحولات بعد از انتخابات تا حد زیادی می تواند در بازخوانی حوادث این سال یاری رسان باشد" گفت: مدیریت بحران رهبر معظم انقلاب در سالهای پس از فتنه، جلوگیری از دوقطبی شدن فضای کشور و بازگرداندن همگان بر مسیر و مدار قانون بوده است. که این اگرچه تجربه گران سنگ و پرهزینه ای بود اما به هر حال در مسیر تداوم و پویایی انقلاب حائز اهمیت است. اگر بعضی گروه ها و سیاستمدارن رهنمودهای رهبری را خیرخواهانه می پذیرفتند این هزینه‌های سنگین بر کشور وارد نمی شد.

کولیوند نهم دی را نمود بارز راهبردهای امنیت سازی مردمی دانست و اظهار کرد: حضور میلیونی مردم در نهم دی به بحران هشت ماهه در کشور پایان داد.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها ادامه داد: چارچوب گذاری رسانه ها و دولتمردان غربی نسبت به تحولات بعد از انتخابات ایران در سال ۸۸ به نحوی بود که کوشیدند این حرکت را اقدامی بر ضد نظام و در چارچوب دموکرسی خود قلمداد کند و آن را آغازگر سلسله رویدادهای با عنوان بهار عربی نام گذاری کردند. حال آن که ماهیت مردمی انقلاب و جمهوری اسلامی نادرستی این شبیه سازی را نشان داد.

این عضو فراکسیون ولایی مجلس با اشاره به کودتا در مصر، سرکوب قیام مردم بحرین و نیز بازگذاشتن دست عربستان برای سرکوب مردم یمن خاطرنشان کرد: این اتفاقات به غربی ها پس از موج اول بیداری اسلامی که به عمد آنرا بهار عربی نامگذاری کردند نشان داد که یکی پس از دیگری دولتمردان غرب گرا برخلاف اراده مردم برای اسلام گرایی در این کشورها به قدرت رسیدند که کمتر نشان از دموکراسی دارد. دموکراسی غربی سرابی بیش نیست و تنها منافع و هم سویی دولتمردان برای آنها اصل است.

کولیوند حماسه نهم دی را نماد عزت، استقلال و بصیرت مردمی دانست و اظهار کرد: مردم ما تا پای جان برای حفظ اصول اسلام و آرمانهای انقلاب ایستاده اند و اعلام کردند که اگر دشمن خارجی یا داخلی در برابر دین آنها بایستد، در برابر تمام دنیای آنها خواهند ایستاد. ضرورت امروز جامعه حفظ وحدت و همدلی بین قوه مقننه، مجریه، قضاییه و مردم است که مورد تاکید صریح رهبر انقلاب است.

نماینده مردم کرج با اشاره به چهملیمن سالگرد انقلاب اسلامی گفت: ۴۰ سال است که این کشور و این ملت پیشرفتهای خیره کننده در بخشهای مختلف علیرغم تحریمهایی که داشتند، دیده اند. پیشرفتهای شگرف در علم و فناوری هسته ای، پزشکی، نانوتکنولوژی، مخابراتی و پتروشیمی و ...

وی افزود: دشمنان ما با هدف سرپوش گذاشتن بر این پیشرفتهای شگرف و به راه انداختن جنگ روانی و کوفتن بر بعضی از مشکلات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی درصدد هستند که نگذارند مردم شریف ایران اسلامی قابلیت های مهم و موثر پیشرفتهای کشور را به عنوان غرور ملی و دستاوردهای نظام اسلامی بداند.

کولیوند خطاب به نمانیدگان هشدار داد: در نطق‌ها، اعلام نظرها و موضع گیری‌ها باید ضرورت حقه نظام اسلامی را به تصویر بکشید. لازم است که همکاران ما پیشرفتهای ما را کررا اعلام نمایند و خدای ناکرده در دام دشمنان قرار نگیرند.

نماینده مردم کرج با اشاره به مشکلات بازنشستگان و همسان سازی حقوق بازنسشتگان گفت: امروز باید یک فکر جدی برای همسان سازی حقوق بازنسشتگان صورت گیرد. امید به آینده در بازنسشتگان حتما باید مدنظر قرار گیرد.

کولیوند در پایان در مورد مشکلات جانبازان و ایثارگران گفت: امروز شاهد آن هستیم که این عزیزان در امر درمان و بیمه تکمیلی -با بخشنامه دولت که هر دستگاه اجرایی موارد آن را باید دنبال کند- با مشکل کمبود بودجه مواجه شدند. لذا حتما باید ضمن سامان دهی این بخش در بودجه ۹۸ باید به ردیف بودجه این عزیزان نیز توجه ویژه کرد.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها