درخواست داورزنی از شورای عالی انقلاب فرهنگی برای حل مساله ورود زنان به استادیوم‌ها

داورزنی گفت: نباید به صرف این که در یک مسابقه چندین تماشاگرنما بدرفتاری می کنند جامعه چند میلیون نفری بانوان ورزشکار و خانواده های آنها را از تماشای مسابقات فرزندان خود و تیم های ملی محروم کنیم.

درخواست داورزنی از شورای عالی انقلاب فرهنگی برای حل مساله ورود زنان به استادیوم‌ها

محمدرضا داورزنی در نشست کمیسیون فرهنگی تربیت بدنی و ورزش کشور اظهار کرد: بانوان ایرانی در قالب تیم های مختلف ورزشی در عرصه های بین المللی شرکت می کنند قهرمان می شوند و روی سکو می روند. کیمیا علیزاده دختر ارزشمند ما در المپیک روی سکو می رود و بانوان ورزشکار ما با حجاب کامل فرهنگ غنی خود را به دنیا نشان می دهند که بارها مقام معظم رهبری از این بانوان تشکر کرده است.

وی افزود: اما سوالی که دنیا همیشه از مسئولان ورزش ایران دارد این است که چرا با وجود این که بانوان ایرانی فعالیت حرفه ای ورزشی دارند, ولی اجازه حضور در استادیوم‌های ورزشی برای تماشای مسابقات را ندارند؟ البته با تدابیری که در این چند سال اخیر اتخاذ شده با توجه به الزامات بین المللی به گونه ای تعدادی از بانوان در گوشه ای از استادیومها حضور پیدا کردند. اما واقعیت این است که نباید بد رفتاری ها و بی اخلاقی ها در یک مسابقه را به کل جامعه ورزش و تماشاگران تعمیم دهیم.

داورزنی تاکید کرد: آمارها نشان می دهد که در مسابقات ملی هیچ مشکل اخلاقی و بدرفتاری تماشاگران وجود نداشته است.

معاون ورزش حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش گفت: نباید به صرف این که در یک مسابقه چندین تماشاگرنما بدرفتاری می کنند جامعه چهل میلیونی بانوان و چند میلیون نفری بانوان ورزشکار و خانواده های آنها را از تماشای مسابقات فرزندان خود و تیم های ملی محروم کنیم. در بولتن فدراسیون جهانی والیبال عکسی از تماشاگران بانوی والیبال ایران را چاپ می کنند و می نویسند تاریخ والیبال جهان چنین تماشاگرانی به خود ندیده است. تیم های ملی ما در هر جای جهان بازی دارند تماشاگران زن و مرد از اقصی نقاط دنیا حضور پیدا می کنند.

وی در پایان گفت: از دوستان شورای عالی انقلاب فرهنگی تقاضا می کنم به این موضوع که حق مسلم بانوان ایرانی است توجه بیشتری داشته باشند تا بانوان ما در فضای سالم تر و آرام تر بتوانند در استادیوم‌ها حضور پیدا کنند.

منبع: ایسنا

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها