حاشیه نگاری یک خبرنگار از حوادث امروز واحد علوم و تحقیقات

صبح امروز جهت انجام رسالت خبرنگاری در میان اجتماع اعتراضی دانشجویان دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات تهران حضور پیدا کردم.

حاشیه نگاری یک خبرنگار از حوادث امروز واحد علوم و تحقیقات

صبح امروز جهت انجام رسالت خبرنگاری در میان اجتماع اعتراضی دانشجویان دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات تهران حضور پیدا کردم...چند نکته در این رابطه عرض می کنم:
جمعیت قابل توجهی از دانشجویان دختر و پسر بطور مشخص با سلیقه های مختلف سیاسی حضور پیدا کردند.
در ابتدا قرائت قرآن توسط یکی از دانشجویان انجام شد و سپس یکی از دختران دانشجو با صدای بلند حاضران را به سکوت دعوت و اعلام کرد اجتماع ما سیاسی نیست بلکه صنفی است و در مورد درخواست های خود کوتاه نخواهیم آمد.و از همگی خواست کنترل کنند تا موجبات سوء استفاده دیگران قرار نگیرد.
تعداد محدودی که خود من حدود ۵ نفر را از نزدیک شاهد بودم با شرایط سنی بالا که ۳ نفر آنان خانم بودند بشدت در حواشی اجتماع دانشجویان با صدای بلند و بعضا فحاشی احساسات جوانان دانشجو را تحریک می کردند حتی یک نفر از آنان به عنوان نماینده مادران جانباخته به بالا رفت و تا توانست شعار های تند و صحبت های آتشین کرد دقایق بعد که پایین آمد از ایشان سوال کردم مادر کدام متوفی از دانشجویان هستید؟ با عصبانیت پاسخ داد چه فرقی می کنه مگر باید حتما بچه من جزو کشته ها می بود؟؟!!!
گفتم من یک خبرنگارم ...آخه ارتباط شما با آن خانواده ها چه بود که به نمایندگی رفتید بالا و صحبت کردید ؟! گفت همه ما مادران آن بچه ها هستیم...!!!
گرچه لیدرهای دانشجویان در محل اجرای مراسم خودجوش خود برای مدیریت اجتماع دائما با یکدیگر اختلاف داشتند به نحوی که موجبات خنده توام با اعتراض سایر دانشجویان را فراهم آوردند اما هر چه بود سعی می کردند جو عمومی اجتماع اعتراضی را کاملا کنترل کنند تا بقول خودشان دیگران سوء استفاده نکنند.
دانشجویان از انواع شعار ها برای ابراز درخواست های خود استفاده کردند و البته انصافا این شعارها از محدوده مسئولین دانشگاه بالاتر نرفت..
محور تمام درخواست های دانشجویان حول مسائل صنفی و شفاف کردن گردش مالی دانشگاه بود.
تقاضای استعفاء و محاکمه مسئولان دانشگاه آزاد از آنجمله مواردی بود که سهم بیشترین شعارهایشان را در بر گرفته بود
برخورد عوامل حراست دانشگاه بسیار هوشمندانه و مدبرانه بود... و دانشجویان در سایه این حاشیه امن تمام هیجانات خود را بروز دادند
خبری از نیروی انتظامی و ماموران باصطلاح لباس شخصی نبود هر چه بود خانواده دانشگاه آزاد بودند و بس!
در مدت تجربه کار رسانی ام که در بحران های مختلف حضور داشتم ! بطور جدی امروز یکی از هیجان انگیز ترین دوران تجربه کاری ام بود که در میان دانشجویان دانشگاه آزاد شور توام با شعور را دیدم ...ظرفیت های پر نشاطی که آینده کشور مان متکی بر آنان است ...همه باید قدردان چنین جوانانی و البته این عزیزان هم قدردان چنین امنیت بی منتی باشند که در سایه سار آن توانستند هر چقدر خواستند داد بزنند و اعتراض کنند...
که البته زحمت مادرانشان را امشب زیاد کردند حالا باید برای التیام آن صدا های گرفته سوپ درست کنند!
امشب خیلی از این دانشجویان و خیلی از مسئولان دانشگاه آزاد وقتی سر به بالین بگذارند مسائل زیادی برای فکر کردن دارند امید آن است هر چه سریعتر با اقدامات به موقع مدیریتی ،مسائل مشکلاتی که عمده آن بر بستر ۲۵ سال قبل مدیریتی دانشگاه برمی گردد را حل نمایند و ما لبخند رضایت دانشجویان عزیز را شاهد باشیم.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها