گمانه زنی های تازه درباره اتوبوس مرگ / ترمز اتوبوس دانشگاه آزاد عمدا دستکاری شده بود؟

با گذشت چند روز از ماجرای سانحه اتوبوس دانشگاه آزاد، گمانه زنی های تازه ای درباره علت این حادثه مطرح شده است.

گمانه زنی های تازه درباره اتوبوس مرگ / ترمز اتوبوس دانشگاه آزاد عمدا دستکاری شده بود؟

برخی شنیده ها حاکیست که ممکن است ترمز اتوبوسی که در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد دچار سانحه شد، به طور عمدی دستکاری شده باشد.

براساس این شنیده ها که برخی منابع درباره آن گمانه هایی را مطرح کرده اند، در آستانه نهم دی، شاید برخی جریانات قصد داشته اند تا با ایجاد پرژه کشته سازی در دانشگاه، دانشجویان را به تحرکات ضدانقلابی واداشته و از این ظرفیت برای ناامن سازی کشور استفاده کنند.

پیش از این نیز گفته می شد که داعش در فکر ایجاد انفجاری در سلف دانشجویان یکی از دانشگاه های تهران است که البته هیچ گاه موفق به اجرای برنامه های خود نشد. با این حال این روند نشان می دهد که جریانات تروریستی و ضدانقلابی همواره خواسته اند از طریق دانشگاه و تحریک احساسات دانشجویی برنامه های خود را دنبال کنند.

اگر موضوع دستکاری عمدی ترمز اتوبوس واقعیت داشته باشد، پروژه ای پیچیده برای برهم ریختن نظم دانشگاه ها در آستانه نهم دی ماه طراحی و به اجرا گذاشته شده بود

طبیعی است که دستگاه های امنیتی با دقت گمانه های مطرح شده درباره دلیل اصلی حادثه دانشگاه آزاد را پیگیری خواهند کرد، با این حال طرح همین شنیده ها باعث می شود که جریانات دانشجویی با هشیاری بیشتری تحرکات بعدی را پی گرفته و وارد فضایی نشوند که شاید برخی برای آن برنامه داشته و قصد به انحراف کشاندن آن را داشته باشند.

شاید اگر هوشمندی راننده اتوبوس نبود، امروز به جای 9 نفر، جمع بیشتری از دانشجویان در میان همکلاسی هایشان نبودند و همین واقعیت نشان می دهد که اگر موضوع دستکاری عمدی ترمز اتوبوس واقعیت داشته باشد، پروژه ای پیچیده برای برهم ریختن نظم دانشگاه ها در آستانه نهم دی ماه طراحی و به اجرا گذاشته شده بود.

رصد جریانات سیاسی که بیرون از مرزها موضوع سوءاستفاده از حادثه دانشگاه آزاد را پیگیری می کنند، نشان می دهد که ممکن است همین گروه ها با توجه به سابقه اعمال تروریستی علیه دانشجویان، پروژه «اتوبوس مرگ» را اجرا گذاشته و حالا در فضا بعدی، در مقام مطالبه گری برآمده باشند.

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 10
  • فرهاد
    0

    همین گونه شایدها به انحراف کشیدن پاسخ‌گویی مسؤولان نیست؟ اولش که گفتند راننده سکته کرده. بعدهم فرسوده بودن اتوبوس ها مطرح شد. یعنی همین اتوبوس ران‌ها و شرکت مسؤول باید با داعش ارتباط داشته باشد. این فرض و گمانه تان به شدت غلط و مزخرف است. حرف مفت که هزینه ندارد.

    نظرات شما -
    • جنبش خخون
      0

      همه چیز نشانه رفتن هست رفتن نزدیک هست . همه باید بروید این خواست 90 در صد ملت هست .یک روز اری گفتن . ما نه را به صندوق انداختیم همه باید بروید . همهرا هم بکشید باز باید بروید . خون ملت به جوش امده . جنبش خون در راه هست

  • میرد
    0

    اینم تقصیر دشمن شد

  • حامد
    0

    هیچ بعید نیست که دست کاری شده باشه ولی نه از طریق ضد انقلاب بلکه از طریق همون جریانان همسو با استخر فرح و پلاسکو و قطار سمنان!!

  • داودثابتی
    0

    غیر ممکنه که کسی ترمزرادست کاری کند هیچ کسی که لیاقت کاری راداشته باشد سرجایش نیست هرروزمان از روز قبل بدتره خدا به دادمان برسه اصلا عین گله کوسفندی شدیم که چوپان نداره خدا به داد مملکت وجوانها برسه

  • اسی
    0

    مقصر دشمنان بودند؟!تا کی ما باید این جمله رو بشنویم

  • ایران من
    0

    بابا خود حکومت کرده که یه حزب رو تخریب کنه دانشجوها و مردم ایران هم آلت دستشون

  • ابوالقاسم
    0

    سلام و درود به روان عزیزانی که در این حادثه جان باخته وما و نزدیکان و عزیزان شان را در غم فقدان انان به سوگ نشانده اند.چگونه از خداوند متعال برای پدر ومادر و خواهر و برادران صبر و اجر طلب نمایم ،وقتی که مسئولین به جای تلاش وپاسخ گویی توأم با صداقت که کمترین اظهار همدردی وتسلی برای بازماندگان است ،ساده ترین راه پیوندبه سیاست ودشمن ودسته بندیهارا مطرح میکنند،ایا طلب آمرزش و صبر تسلی بخش وکافی است ؟قبول و پذیرش این دلیل همچون دلیل وپاسخ مخالفین مبنی بر ایجاد فضای امنیتی و پلیسی در دانشگاه های کشور توسط نظام حاکم ثقیل وباور ناپذیر است. .....والسلام

  • مهدی
    0

    لعنت به پدر و مادرت با این بچه بزرگ کردنشون که برای پول بیشتر این چرت و پرتها رو تحویل مردم میدی. این اراجیف رو خودت قبول داری؟؟؟

  • علی
    0

    شک نکن که اینکار عمدی بوده فقط فقط برای تخریب و نالایق نشان دادن دکتر ولایتی و کسب درامد دوباره از دانشگاه برای تخریب انقلاب. شما کلیپ هایی که توی مجازی گذاشته میشه رو دنبال کنی همه مطالبات ونوک حمله ها به یک چیز ختم میشه حمله به ولایتی و سعی درتخریب و بی عرضه نشان دادن او .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها