شریعتمداری:

اجرای قانون جامع حمایت از حقوق معلولان به بودجه نیاز دارد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: قانون جامع حمایت از حقوق معلولان برای اجرایی شدن به ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه نیاز دارد

اجرای قانون جامع حمایت از حقوق معلولان به بودجه نیاز دارد

شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه سازمان بهزیستی باید خود را به آسیب‌شناسی‌های مختلف در حوزه‌های اجتماعی مجهز کند و اقدامات لازم را انجام دهد، اظهار کرد: باید بپذیریم شرکای اجتماعی نقش نظارتی دارند و باید با آن‌ها همکاری کنیم.

شریعتمداری افزود: در حالی که بهزیستی در میان دستگاه‌های دیگر مقام اول را دارد، اما این موضوع کفایت نمی‌کند و با رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی وجود دارد.

وی با بیان اینکه قانون جامع حمایت از حقوق معلولان برای اجرایی شدن به ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه نیاز دارد، ادامه داد: بهزیستی باید مردم محور باشد و از مشارکت مردم و خیرین به صورت جدی استفاده کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت با بیان اینکه باید اعطای مجوز‌ها را تسهیل و زمینه مشارکت شرکای اجتماعی را راحت‌تر از قبل کنیم، گفت: فعالیت‌هایمان را باید به اتاق شیشه‌ای منتقل کنیم و اقدامات و اعتبارات تخصیص یافته را بایدبه طور مشخص اطلاع دهیم.

شریعتمداری با بیان اینکه کار برای خدا، باندی، گروهی، حزبی و فرقه‌ای نیست، افزود: باید بومی‌گزینی کنیم و نگاه قومیتی نداشته باشیم و با شایسته سالاری جوانگرایی کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه هر کس ناامید است از ما نیست و از این در باید بیرون برود، تاکید کرد: در حال حاضر ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جامعه هدف بهزیستی است که یک میلیون و ۶۰۰ نفر آن‌ها را معلولان تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه ۶۰۰ هزار سالمند تحت پوشش هستند، تاکید کرد: یک میلیون مستمری بگیر، ۱۹۰ هزار زن سرپرست خانوار، ۱۱۷۳ مرکز توانبخشی روزانه تحت پوشش هستند.

وزیر رفاه گفت: دو هزار و ۳۰۰ مرکز ترک اعتیاد با بهزیستی همکاری می‌کند که ۵۰۰ هزار نفر از این مراکز خدمت می‌گیرند و ۷۵۳ هزار کودک در مهد‌های کودک از آموزش‌های لازم برخوردار می‌شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها