منتظر واقعی باید انتظار خود را در عمل نشان دهد

یک استاد حوزه و دانشگاه به شاخصه‌های منتظر واقعی اشاره کرد و توجه به مسائل دینی و اخلاقی را ازجمله این ویژگی‌ها برشمرد و منتظر واقعی را یک فرد عملگرا دانست.

منتظر واقعی باید انتظار خود را در عمل نشان دهد

حجت‌الاسلام روزبه برکت‌رضایی ضمن برشمردن ویژگی‌های منتظر واقعی منجی عالم بشریت، حضرت حجت (ع)، گفت: منتظر واقعی کسی است که تمام حرکات و سکناتش حکایت از انتظار داشته باشد و در عمل این انتظار را نشان دهد.

وی با بیان اینکه تنها با گفتار انسان نمی‌تواند منتظر واقعی باشد، تصریح کرد: همان‌گونه که یک فرد برای مهمان خود انتظار می‌کشد و از همه لحاظ آماده مهمانی می‌شود تا از او پذیرایی کند، حتی به ظاهر خود توجه می‌کند؛ بنابراین فرد منتظر امام زمان (عج) نیز باید از چنین ویژگی‌های برخوردار باشد تا این ظهور محقق شود.

این استاد حوزه و دانشگاه به برخی از شاخصه‌های یک منتظر واقعی اشاره کرد و گفت: اخلاق نیکو، رفتار حسنه، برخورد شایسته با مردم، تلاش برای شکوفایی اسلام و انجام فرایض و ترک محرمات از جمله شاخصه‌های اولیه و ظاهری برای یک فرد منتظر است.

وی تصریح کرد: کسب معرفت نسبت به حضرت مهدی (عج)، تمسّک به ریسمان ولایت، تهذیب نفس و اصلاح فردی و امر‌به‌معروف و نهی‌از‌منکر نیز از دیگر شاخصه‌های فرد منتظر به شمار می‌آید، امیدواریم همه ما به این آداب مقید باشیم تا ناممان در فهرست منتظران آن حضرت قرار گیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

1980

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها