مرگبارترین کشورها برای روزنامه نگاران در سال ۲۰۱۸

در حال حاضر کشور افغانستان خطرناک ترین کشور برای روزنامه نگاران به شمار می رود. در سال ۲۰۱۸ شاهد ۵۳مورد قتل در بین روزنامه نگاران جهان بوده‌ایم.

مرگبارترین کشورها برای روزنامه نگاران در سال ۲۰۱۸

کمیته حفاظت از خبرنگاران در آمریکا می‌گوید که؛ تا کنون 53روزنامه نگاردر سال 2018 جان خود را از دست داده‌اند.

گروه مدافع منافع روزنامه نگاران مدعی است که 34نفر از آنها برای قتل انتخاب شده بودند. سه نوع مرگ و میر در این قضیه دیده شد: قتل‌های مجرمانه، مرگ و میر در جنگ یا آتش سوزی و مرگ و میر در دیگر اهداف خطرناک مانند تظاهرات خشونت آمیز پس از دوسال کاهش تعداد قتل‌ها برای بار دیگر در سال 2018شاهد افزایش این قتل‌ها هستیم، در حالیکه تعداد روزنامه نگاران پشت میله‌های زندان هم چنان ثابت باقی مانده است.

قتل بی‌رحمانه جمال خاشقچی، مصاحبه کننده واشنگتن پست در کنسولگری سعودی در استانبول، برجسته‌ترین قتل سال بود و منجر به بحران دیپلماتیک بی سابقه ای برای دولت ریاض شد. در همین حال، جنگ در افغانستان هم چنان به شدت ادامه دارد در این کشور خطرناک‌ترین مکان برای خبرنگاران شناخته شده است.

تاکنون 13 مورد قتل، که شامل 9مورد بمب گذاری انتحاری است در ماه آوریل در این کشور گزارش شده است که افراط گرایان، روزنامه نگاران را هدف قرار دادند.

در کشورهای دیگری که صلح آمیزتر به نظر می‌رسند نیز شاهد مرگ و میر بوده‌ایم، از جمله ایالت متحده آمریکا که 4خبرنگار در حین انجام کار در سال2018 جان خود را از دست داده اند. وبلاگ نویس مستقل موسیقی، زکریا استونر در میان آن‌ها بود و در ماه ژوئن امسال در شیکاگو کشته شد.

1980

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها