برف و کولاک جاده های کردستان را در بر گرفت

رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده ای کردستان گفت: بارش برف و کولاک شدید بیشتر جاده های ارتباطی این استان را احاطه کرده و تردد وسایل نقلیه بدون زنجیر چرخ در بسیاری از این محورها امکانپذیر نیست.

برف و کولاک جاده های کردستان را در بر گرفت

دانش زندی پنجشنبه شب اظهار داشت: بارش برف از ساعتی پیش در جاده های استان شروع شده و اکنون محور دیواندره - سقز در محدوده زرینه و محور سروآباد - اورمانات گردنه ژالانه بخارش بارش برف و کولاک شدید تردد بدون زنجیر چرخ را غیر ممکن کرده است.
وی اضافه کرد: در محور سقز - مریوان محدوده گردنه کانی ‌کن، محور سقز - بانه گردنه خان و محور سنندج - مریوان محدوده تیژتیژ گاران شاهد بارش برف هستیم لذا تردد وسایل نقلیه بدون زنجیر چرخ در این محورها امکان پذیر نیست.
رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده ای کردستان افزود‌: در سایر محورهای منتهی به شهرستان های مریوان، بانه، سروآباد و دیواندره بارش توام برف و باران گزارش شده و در محور سنندج - کامیاران نیز بارش پراکنده برف و باران باعث لعزندگی سطح جاده شده است.
زندی ‌از هموطنان و همشهریان درخواست کرد از مسافرت های غیر ضرور در این ایام با توجه به بارش برف و کولاک خودداری کرده و قبل از عزیمت آخرین اطلاعات وضعیت جاده های استان را از شماره گویای 141 پیگیری کنند.
وی گفت: عوامل راهداری در مسیرهای ارتباطی مستقر هستند و نسبت به برفروبی و نمک پاشی سطح جاده ها با هدف تسریع در تردد وسایل نقلیه اقدام می کنند.

تاکید می شود مسافران وسایل و تجهیزات زمستانی از قبیل زنجیر چرخ همراه داشته و نحوه بستن را بلد باشند همچنین قبل از انجام سفر نسبت به سلامت سیستم گرمایشی و برف پاکن خودروی خود اطمینان حاصل کنند.
بر اساس آخرین نقشه ها و مدل های پیش بینی وضع هوا از فردا تا اواخر روز جمعه استان در دامنه تاثیر امواج بارشی و ناپایدار قرار می گیرد.
پیامد این سامانه بارشی، پوشش ابر، وزش قابل ملاحظه و شدید باد، بارش برف و باران (اغلب برف) مه و کاهش دید، و در جاده های برفگیر، گردنه ها و ارتفاعات کولاک برف است.
بیشترین فعالیت بارشی این سامانه از عصر پنجشنبه تا عصر و اوایل شب جمعه است و از عصر پنجشنبه اغلب بارش ها به شکل برف ریزش می کند.
راهداران استان کردستان در طرح زمستانی بیش از هشت هزار و 500 کیلومتر از راه های استان را تحت پوشش قرار می دهند که شامل یک هزار و 900 کیلومتر در مسیرهای بین شهری و 6 هزار و 600 کیلومتر در راه روستایی است.
استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران در این استان از اوایل پاییز شروع می شود.
همچنین جاده های بین شهری این استان دارای 38 گردنه برفگیر و جاده های روستایی نیز دارای 66 گردنه برفگیر است.

منبع: ایرنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها