چگونه در ایران یک کسب و کار موفق راه بیندازیم؟

اگر کسب‌وکار شما در حال رشد نیست، احتمالا به تکنیک‌های زیادی توجه نمی‌کنید.

چگونه در ایران یک کسب و کار موفق راه بیندازیم؟

به گزارش خبر فوری ٬ بررسی‌های جهانی نشان می‌دهد هزینه‌کرد کاربراناینترنت برای دوره‌های آنلاین در سال 2015 مبلغ 107 میلیارد دلار بوده است و براساس آمار اتحادیه جهانی مخابرات، تعداد کاربران اینترنت در سال 2000 حدود 738 میلیون بوده که در سال 2015 به 3.2 میلیارد رسیده است.

با قرار دادن این رنج از مخاطبان شبکه جهانی اینترنت در کنار استفاده روزانه 2.46 میلیارد کاربر اینترنت از رسانه‌های اجتماعی تا سال 2017، به وضوح نشان می‌دهد که اینترنت و رسانه‌های اجتماعی، فرصتی عظیم برای کارآفرینان ایجاد کرده که کارآفرینان بتوانند در آن، به عنوان یکی از بازرگانان جهانی کسب‌وکار خود را بازاریابی کنند.

با توجه به منحصر به فرد بودن این موقعیت، کارآفرینان و شرکت‌های زیادی وجود دارند که از این پتانسیل به نحو احسن استفاده نمی‌کنند؛ به عنوان مثال 46 درصد از کسب‌وکارهای کوچک امریکا در سال 2016، حتی یک وب‌سایت برای معرفی کسب‌وکار خود نداشتند؛ به این ترتیب میلیون‌ها نفر با از دست دادن منابع بالقوه موجود برای ایجاد پایگاه آنلاین، چندین هزار دلار ضرر کردند.

کارآفرینان باید به این نکته توجه داشته باشند که با ایجاد یک تغییر کوچک در استراتژی خود، قابلیت درآمدزایی خوبی را خواهند داشت؛ با وجود اینکه تمام این فرصت‌ها در دسترس است، بنابراین هیچ دلیلی وجود ندارد که شما نتوانید از قدرت اینترنت برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید.

اگر کسب‌وکار شما در حال رشد نیست، احتمالا به این دلیل است که شما این پنج استراتژی را اجرا نمی‌کنید.

صراحت را به نام تجاری و تبلیغات خود وارد کنید

اگر درباره بازاریابی اینترنتی مطالعه کرده باشید، قطعا با کارآفرینانی مواجه شده‌اید که در مورد نیاز به کاوش حول مسائل صحبت می‌کنند؛ قطعا به شما گفته شده است که برای موفقیت باید متفاوت باشید.

در تمایل به متفاوت بودن، کارآفرینان کسب‌وکار خود را به گونه‌ای طراحی می‌کنند که صراحت لازم برای فعالیت خود را ارائه نمی‌دهند؛ اما باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که قطعا اگر مشتریان بالقوه آنچه که شما انجام می‌دهید یا نوع کمکی که می‌توانید به آنها کنید را متوجه نشوند، هیچگاه زمان و پول خود را در کسب‌وکار شما سرمایه‌گذاری نمی‌کنند.

بنابراین همواره باید به یاد داشته باشید که نام تجاری و پیام شما باید واضح و روشن باشد و هر کس که از وب‌سایت شما بازدید می‌کند باید دقیقا بداند که شما چه کاری را برای او انجام می‌دهید و چگونه می‌توانید به آنها کمک کنید.

ایجاد مخاطب بیشتر در خارج از رسانه‌های اجتماعی

بازاریابی رسانه‌های اجتماعی سال‌هاست که به عنوان استراتژی کارآفرینان به کار گرفته شده است؛ شما فرصت می‌کنید به میلیاردها دلار برسید اما در حال حاضر تمام پلت‌فرم‌های بزرگ رسانه‌های اجتماعی در اختیار شرکت‌های تجاری هستند.

تبلیغات رسانه‌های اجتماعی قدرتمند است اما شما نیاز به یک استراتژی بازاریابی متنوع برای رشد دارید؛ راه‌های زیادی برای فروش کسب‌وکار خود وجود دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم:

با پادکست‌های مربوط به کسب‌وکار خود مصاحبه کنید
پادکست‌ها دارای میلیون‌ها نفر شنونده هستند.

برای نشریات توسعه کسب‌وکار بزرگ و شخصی تولید محتوا کنید؛ انتشارات رسانه‌های بزرگ، توجه میلیون‌ها خواننده را به خود جلب می‌کند.

آنها در تولید محتوای خوب با شما مشارکت و در مقابل توجه خوانندگان خود را برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره کسب‌وکار شما جلب می‌کنند.

در رویدادهای محلی حضور یابید و سخنرانی کنید
از وبینارها و آموزش‌های آنلاین برای ساخت یک لیست ایمیل مشتریان استفاده و در نهایت یک لیست ایمیل به عنوان استراتژی اصلی خود ایجاد کنید.

ارزش‌گذاری را فراموش نکنید

هیچگاه قبل از ارزش‌گذاری اقدام به فروش نکنید؛ ما در زمانی زندگی می‌کنیم که در آن بسیاری از روش‌های آنلاین برای اضافه کردن ارزش وجود دارد.

شما می‌توانید از انتشار پست‌های رایگان، مصاحبه‌های پادکست، مقالات منتشر شده در نشریات بزرگ، ایجاد فیلم‌های یوتیوب و بسیاری موارد دیگر برای ارزش‌گذاری استفاده کنید.

هنگامیکه محتویات ارزشمند خود را به مخاطبان خود ارائه می‌دهید نه تنها نیازی به پیگیری خرید از سوی آنها ندارید بلکه از این طریق توجه طرفداران بیشتری را به خود جلب می‌کنید.

از نرم‌افزارهای ویژه فروش استفاده کنید

اینترنت باعث ساخت و ورود موج جدیدی از نرم‌افزارها و نوآوری‌ها شده است؛ انواع گزینه‌های مختلف وجود دارد که به شما کمک می‌کند سیستم‌های خود را توسعه داده و به‌طور کلی شیوه کسب‌وکار خود را حرفه‌ای کنید.

مزیت این روش این است که بسیاری از نرم‌افزارهای طراحی شده برای این منظور بسیار ساده هستند و شما نیازی به پرداخت هزینه برای استخدام افراد حرفه‌ای جهت انجان تنظیمات خاص، ندارید.

توصیه می‌شود از از نرم‌افزار و پلت‌فرم‌های مختلف که امروزه در دسترس هستند، برای ساخت سیستم‌ها و اتوماسیون کسب‌وکار خود استفاده کنید.

داشتن یک برنامه استراتژیک برای ارتقاء

یک کسب‌وکار براساس بازاریابی و تبلیغات خود فعالیت می‌کند یا از چرخه رقابت خارج می‌شود.

شما نمی‌توانید کسب‌وکار و مزایده‌های تبلیغاتی خود را تنها زمانیکه احساس می‌کنید به آنها نیاز دارید، ارتقا دهید؛ شما باید یک نقشه واقعی و استراتژیک را طرحی کنید و بدانید که چه چیزی را می‌خواهید ارتقا دهید.

زمانیکه شما کسب‌وکار خود را تبلیغ می‌کنید به چه اقداماتی برای هر مرحله ارتقاء نیاز دارید.

نتیجه‌گیری

اگر شما در کسب‌وکار آنلاین مشغول فعالیت هستید، توصیه می‌شود که حتما از روش‌های فوق برای دستیابی به موفقیت بیشتر استفاده و برای برطرف کردن کاستی‌های موجود تلاش کنید.

منبع: تسنیم

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها