هشدار جدید وضعیت اضطراری آب‌وهوایی در اندونزی

مقامات اندونزی امروز (چهارشنبه) با صدور هشداری مبنی بر وضعیت اضطراری آب و هوایی و شکل‌گیری امواجی با ارتفاع زیاد در اطراف آتشفشانِ در حال فوران

هشدار جدید وضعیت اضطراری آب‌وهوایی در اندونزی

این هشدار در حالی صادر شده که وقوع سونامی در همین منطقه منجر به مرگ دست کم ۴۲۹ نفر تاکنون شده است.

ابرهایی از خاکستر از دهانه آتشفشان "آناک کراکاتوا" خارج شده و سراسر جزیره آتشفشانی را که روز شنبه امواجی با ارتفاع پنج متر سواحل آن را در تنگه "سوندا" بین دو جزیره "جاوا" و "سوماترا" درنوردید، فرا گرفته است.

آژانس هواشناسی اندونزی روز گذشته (سه شنبه) اعلام کرد وضعیت شدید آب و هوایی می تواند دهانه آتشفشان را شکننده‌تر از وضعیت کنونی کند.

مقامات با اعمال محدودیت تردد در دو کیلومتریِ اطراف آتشفشان از نصب یک سیستم دیده بانی برای لرزه های آتشفشان "آناک کراکاتوا" و صدور هشدارهای اولیه خبر دادند.

تعداد تلفات سونامی اندونزی تاکنون ۴۲۹ نفر اعلام شده و دست کم ۱۵۴ نفر مفقود، بیش از ۱۴۰۰ نفر زخمی و هزاران نفر به مناطقی با ارتفاع بالاتر منتقل شده‌اند.

مجمع الجزایر وسیع اندونزی که در منطقه موسوم به "حلقه آتش" در اقیانوس آرام واقع شده بیش از یک دهه است که قربانیان زیادی در بلایای طبیعی داده است.

سونامی روز شنبه در پی فروپاشی منطقه ای ۶۴ هکتاری از آتشفشان معادل مساحتی حدود ۹۰ زمین فوتبال رخ داد.

امروز (چهارشنبه) امدادگران برای رسیدن به تعدادی از روستاها که هنوز هم از طریق جاده ها غیرقابل دسترس هستند، تلاش می‌کنند.

به گزارش رویترز، هزاران نفر از ساکنان مناطق سونامی زده هم اکنون در چادرها و سرپناه های موقت مانند مساجد، مدارس و مکان های عمومی به سر می برند.

منبع: ایسنا

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها