مرجع تقلید شیعیان: حضور زنان در ورزشگاه زیبنده جامعه اسلامی نیست

آیت الله علوی گرگانی گفت: برگزاری جلسات مختلط دختر و پسر و یا حرکاتی که در ورزشگاه‌ها دیدیم که می‌گویند که زن و مرد قاطی شوند مسائلی است که زیبنده جامعه اسلامی نیست.

مرجع تقلید شیعیان: حضور زنان در ورزشگاه زیبنده جامعه اسلامی نیست

آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از اعضای موسسه فتوح اندیشه اظهار داشت: انتظاری که از این موسسه داریم این بوده که تا حدی مباحث این موسسه را در مرحله عمل پیاده کند.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه متأسفانه حرکت‌هایی صورت می‌گیرد که با نظام اسلامی همخوانی ندارد، گفت: برگزاری جلسات مختلط دختر و پسر و یا حرکاتی که در ورزشگاه‌ها دیدیم که می‌گویند که زن و مرد قاطی شوند مسائلی بوده که زیبنده جامعه اسلامی نیست.

وی با اشاره به وظیفه ابلاغی مسئولان بر اساس آیات قرآن کریم گفت: ما وظیفه‌داریم که احکام مردم را در مقام عمل بیاوریم و برای آن‌ها تبیین کنیم، اندیشه‌هایی که در موسسه فتوح اندیشه نشر پیدا می‌کند بسیار خوب است اما باید در نظام اسلامی احکام و مشکلات بررسی شوند و به مرحله عمل برسد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم خطاب به مسئولان موسسه فتوح اندیشه گفت: باید در حد توان خود رشته کارتان را بیشتر توسعه دهید، و مقداری بار سنگینی مراجع عظام تقلید را شما بر دوش بکشید، مراجع سنگرها را باز نگه می‌دارند و شما باید هر قدری که مقدور است به عرصه عمل ورود پیدا کنید.

آیت‌الله علوی گرگانی با بیان اینکه حوزه علمیه قم نور چشم حوزه‌های علمیه سایر کشورهاست، تصریح کرد: تشکیلاتی باید باشد احکام مربوط به حوزه‌های مختلف فرهنگی و ورزشی از نظر فقهی احصاء شده و به‌صورت عملی محقق شود.

منبع: تسنیم

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها