گزارش تحقیق وتفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها به صحن ارائه می‌شود

رئیس هیئت تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها، آخرین وضعیت تحقیق و تفحص از این سازمان را تشریح کرد.

گزارش تحقیق وتفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها به صحن ارائه می‌شود

جبار کوچکی نژاد، درباره آخرین وضعیت تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه ها،گفت: حجم تخلفات صورت گرفته در برخی دستگاه‌های مرتبط با سازمان هدفمندی یارانه‌ها بسیار زیاد بود و این مسئله منجر به طولانی شدن روند بررسی این پرونده شد.

وی ادامه داد: همچنین بسیاری از دستگاه های ذیربط آن طور که باید و شاید با هیئت تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه ها همکاری نکرده و آمار و اطلاعات لازم را به ما ارائه ندادند.

کوچکی نژاد با اشاره به اتمام کار هیئت تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها، گفت: ما گزارش نهایی خود را آماده و به کمیسیون اقتصادی ارائه کرده ایم تا پس از تأیید و تصویب در این کمیسیون، جهت قرائت به صحن علنی مجلس ارائه شود.

رئیس هیئت تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها، تصریح کرد: در بررسی‌های انجام شده به تخلفات بسیار زیادی برخورد کرده‌ایم اما تا زمان ارائه گزارش به صحن علنی، امکان ذکر نام دستگاه‌های متخلف برای ما وجود ندارد.

کوچکی‌نژاد با اشاره به تخلف دولت به علت حذف نکردن یارانه اقشار پردرآمد، اظهار داشت: مجلس در این زمینه قانون وضع کرده اما دولت برخلاف مصوبه مجلس، به همه آحاد جامعه یارانه نقدی اعطا می کند.

تخلف دولت در پرداخت یارانه به ایرانیان خارج از کشور

وی با بیان اینکه دولت به بیش از ۷۸ میلیون ایرانی یارانه نقدی پرداخت می‌کند، گفت: دولت از طرفی اعلام می‌کند که یارانه حدود ‌۳ تا ۴ میلیون نفر را حذف کرده است، در حالی که نه تنها یارانه هیچ یک از ایرانیان داخل کشور را حذف نکرده بلکه به بیش از ۴ میلیون ایرانی خارج از کشور هم یارانه می‌دهد.

رئیس هیئت تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها ادامه داد: آمارهای دولت مبنی بر میزان حذف یارانه‌بگیران با میزان پرداختی‌های سازمان هدفمندی یارانه‌ها منطبق نیست و کاملا اشتباه است.

کوچکی نژاد با اشاره به اینکه از سال ۸۹ باید حدود ۳۱۰ هزار میلیارد تومان منابع به سازمان هدفمندی یارانه‌ها وارد می‌شد، اظهار داشت: دستگاه‌هایی که باید این رقم را به سازمان هدفمندی پرداخت می‌کردند، حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان را پرداخت نکردند که باید علت پرداخت نکردن این رقم را به ما اعلام کنند.

منبع: مهر

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها