جبران عقب‌ماندگی‌های حوزه دارو و تجهیزات نیازمند تخصیص ۵۰۰ میلیون یورویی

رییس سازمان غذا و دارو بر اختصاص هر چه سریع‌تر ۵۰۰ میلیون یورو از محل صندوق توسعه ملی به حوزه دارو و تجهیزات پزشکی به منظور جبران عقب‌ماندگی‌های این حوزه تاکید کرد.

جبران عقب‌ماندگی‌های حوزه دارو و تجهیزات نیازمند تخصیص ۵۰۰ میلیون یورویی

دکتر غلامرضا اصغری در خصوص زمان تخصیص اعتبار ۵۰۰ میلیون یورویی از صندوق توسعه ملی به حوزه دارو و تجهیزات گفت: امیدوارم این مبلغ هر چه سریع‌تر در اختیار تولیدکنندگان و شرکت‌های پخش قرار گیرد و بتواند عقب ماندگی‌های این حوزه را جبران کند.

اصغری با تاکید بر اثرگذاری ویژه این مبلغ در حوزه دارو و تجهیزات افزود: این مبلغ با هدف رونق بخشی به بازار دارو و تجهیزات و پرداخت مطالبات شرکت‌های دارویی و تجهیزات پزشکی صرف خواهد شد و تولیدکنندگان می‌توانند با ایجاد نقدینگی لازم اقدامات خود را گسترش دهند تا مشکلی در تامین و تولید دارو در کشور به خصوص در زمان تحریم به وجود نیاید.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان بیمه سلامت، وی با اشاره به اینکه این مبلغ در اختیار سازمان بیمه سلامت قرار خواهد گرفت، افزود: این اعتبار از طریق سازمان بیمه سلامت در بین دانشگاه‌ها و داروخانه‌های خصوصی توزیع خواهد شد تا بدهی‌های خود را به شرکت‌های پخش و صنعت دارو پرداخت کنند.

رییس سازمان غذا و دارو در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود بخشی از این مبلغ باید به بخش تحقیق و توسعه اختصاص داده شود، افزود: تمامی این مبلغ برای پرداخت مطالبات شرکت‌هایی دارویی و تجهیزات پزشکی صرف خواهد شد و به هیچ بخش دیگری اختصاص داده نخواهد شد.

اصغری همچنین در خصوص میزان کمبود دارو در کشور گفت: خوشبختانه امروز تعداد کمبودهای دارویی کمتر از تعداد انگشتان دست است و مردم می‌توانند جزئیات آن را در سایت سازمان غذا و دارو ببینند و با اطمینان می‌گویم که هیچ نگرانی از این بابت وجود ندارد.

منبع: ایسنا

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها