۱۲ هزار و ۶۷۱ ولادت در استان زنجان از ابتدای سال ۹۷ ثبت شد

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان گفت: در حال حاضر بیش از ۹۹ درصد وقایع حیاتی در سطح استان زنجان در مهلت قانونی ثبت می‌شود.

۱۲ هزار و ۶۷۱ ولادت در استان زنجان از ابتدای سال ۹۷ ثبت شد

سید‌علی شفیعی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به روند صدور کارت ملی هوشمند در استان زنجان اظهار داشت: یکی از فعالیت‌های بزرگ ثبت احوال صدور کارت هوشمند ملی است که هم اکنون در استان زنجان انجام می‌شود و در حال حاضر نیز 73 درصد از جمعیت استان زنجان کارت ملی هوشمند خود را دریافت کردند.

وی با بیان اینکه 27 درصد باقی مانده نیز تاکنون اقدامی برای دریافت کارت ملی خود نکردند تصریح کرد: هدف از صدور کارت ملی هوشمند در راستای کاهش مراجعات انجام می‌شود.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان با بیان اینکه مهمترین ماموریت ثبت احوال ثبت وقایع حیاتی در مهلت‌های قانونی بوده که سعی کردیم این مهم را به بهترین نحو انجام دهیم افزود: بیش از 99 درصد وقایع حیاتی سطح استان در مهلت قانونی ثبت می‌شود.

وی بیان کرد: هم اکنون کارت ملی هوشمند برای 73 درصد از جمعیت استان صادر شده و در تلاش هستیم تا آخر امسال برای 27 درصد باقی مانده نیز کارت هوشمند صادر کنیم.

شفیعی به میزان وقوع ولادت‌ها از ابتدای سالجاری تاکنون در سطح استان اشاره و بیان کرد: از ابتدای سالجاری تا به امروز 12 هزار و 671 ولادت در استان زنجان ثبت شده است.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت رو به کاهش میزان طلاق در استان اشاره و ابراز کرد: از ابتدای امسال نیز یک هزار و 542 مورد طلاق ثبت شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان با اشاره به اینکه 5 هزار و 750 واقعه در استان ازدواج ثبت شده است افزود: در این همین مدت 3 هزار و 253 واقعه وفات در استان زنجان به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به روند پیشرفت احداث پروژه احداث ساختمان ثبت احوال شهرستان زنجان گفت: این پروژه با پیشرفت فیزیکی 50 درصدی همراه است که بهره برداری این پروژه به دلیل عدم تخصیص به موقع اعتبارات به تعویق افتاده است.

شفیعی با بیان اینکه قرار بود این پروژه در سال 91 به بهره برداری برسد افزود: در حال حاضر روند اجرای پروژه در دست اقدام بوده و امیدواریم که با تخصیص به موقع اعتبارات شاهد بهره‌برداری آن در زمان تعیین شده باشیم.

وی با اشاره به اینکه امسال صدمین سال تاسیس ثبت احوال را در آستان فرا رسیدن چهلمین سال پیروزی انقلاب جشن خواهیم گرفت گفت: هدف ما تسهیل خدمات رسانی به مردم است که در این راستا نیز اقدامات بسیار برجسته‌ای در سطح استان انجام شده است.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها