عضو شورای شهر تهران:قیمت واقعی بلیط مترو 10 هزار تومان است/ کسی که در تهران زندگی می کند باید هزینه های زندگی در تهران را بپردازد

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه الان متاسفانه مترو تهران قیمت واقعی بلیط را ندارد گفت: من فکر میکنم بر اساس آنچه در دنیا مرسوم است قیمت واقعی بلیط مترو در تهران در حدود 10 هزار تومان تمام می شود.

عضو شورای شهر تهران:قیمت واقعی بلیط مترو 10 هزار تومان است/ کسی که در تهران زندگی می کند باید هزینه های زندگی در تهران را بپردازد

محمود میرلوحی، عضو شورای شهر تهران در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی دانااظهارداشت: طبق قانون باید یک سوم هزینه تمام شده بلیط مترو را مصرف کننده، یک سوم دیگر را شهرداری و یک سوم را دولت تامین کند.

وی در خصوص تامین هزینه های توسعه حمل و نقل و قیمت واقعی بلیط مترو گفت: با توجه به تخصیص یارانه بلیط برای توسعه زیرساخت های حمل و نقل ، میبایست قیمت تمام شده بلیط محاسبه شود و مابه التفاوت آن با قیمت تعیین شده بلیط مترو توسط دولت به حساب شهرداری برگردد که متاسفانه در این سالها کسی سراغ آن نرفته است.

میرلوحی با بیان اینکه مترو تهران قیمت واقعی بلیط را ندارد افزود: در حال حاضر تنها با توجه به هزینه های بهره برداری و آن هم تنها هزینه های جاری عدد اعلامی 2300 تومان است که بر اساس آنچه در دنیا مرسوم است قیمت بلیط در تهران چیزی در حدود 10 هزار تومان تمام می شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر با اظهار اینکه هیچ جای دنیا در حمل و نقل اینطور عمل نمی شود اعلام کرد: این روشی که شهرداری پیاده می کند نتیجه اش 56 هزار میلیارد تومان بدهی است که البته در این مدت 5 تا 6هزار میلیارد آن را پرداختیم وگرنه این رقم الان بیشتر از این بود و این شیوه قابل دوام نیست.

وی تاکید کرد: قرار بود 30 درصد بار حمل و نقل امروز تهران با مترو باشد اما الان حدود 11 درصد است و در اتوبوس رانی هم همینطور. اگر مشارکت بخش خصوصی عملی شده بود الان مترو تهران 3هزار واگن داشت به جای هزار واگن و به جای 2 میلیون نفری که الان جابجا می شود می توانستیم 7 میلیون مسافر را جابجا کنیم.

میرلوحی با اعلام اینکه الان 4 میلیون خودرو در تهران در حال تردد است و روزانه حدود یک چهارم بنزین مصرفی کشور یعنی در حدود 25 میلیون لیتر بنزین مصرف می شود گفت: اگر نصف این عدد را بتوانیم صرفه جویی کنیم همه این مشکلات حل می شود.

وی با گلایه از اینکه ما نمی گوییم زندگی در تهران باید گران بشود افزود: باید کسی که در تهران زندگی می کند هزینه های زندگی در تهران را بپردازد وحمل و نقل عمومی همزمان با این حجم خودرو و مصرف روزانه بنزین خودروهای شخصی که اتفاق نمی افتد.

عضو شورای شهر تهران گفت: اگر ما امروز سرمایه گذاری کنیم و 2 هزار واگن یکسال بعد آمد روی ریل ها قرار گرفت، آن وقت می شود طرح زوج و فرد را تا درب خانه ها گسترش داد و یا همین 25 میلیون لیتر بنزین مصرفی را با نرخ متفاوت با شهرهای دیگر فروخت و برای اینکه مردم از مترو استفاده کنند، عوارض خاص سوخت شهر تهران را برقرار کرد تا مردم ماشین شخصی تک سرنشین استفاده نکنند.

میرلوحی درباره نقش دولت در گسترش زیرساخت های حمل و نقل شهری اظهار کرد: خب دولت دارد شرایط را می بینید و می داند اگر این کارها انجام بشود به نفع وزارت نفت است. البته الان شرایط هماهنگی شورا و دولت و مجلس وجود دارد.

وی بحث حمل و نقل و زیرساخت های آن را یک بسته بهم پیوسته دانست و گفت: اگر اینها تامین بشود آن وقت می شود سراغ محدودیت های تردد رفت. آن وقت پارکینگ های حاشیه خیابان ها منظم می شود و وقتی هزینه ش را بالا ببرند، آن وقت دیگر روزی که بارانی است کسی نمی گوید که امروز اگر خودروی خودم را نبرم نمی شود.

منبع: دانا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • مهدی احمدی
    0

    با سلام به اون نماینده شورای شهر بفرمایید که حمل نقل عمومی در دنیا پیشرفته رایگان هستش تا کسی نیاد وسیله نقلیه شخصی سوار بشه و با این کار ترافیک ایجاد بشه و الودگی زیست محیطی نمایندگان بیسواد ی در شورای شهر وجود دارند

  • مرتضی
    0

    بخدا خیلی رو دارند?

  • مهدی صفری
    0

    سلام . هزینه های تهران نشینی با درآمد مناسب قابل پرداخت است . اگر مسئولین به وظایف خود در قبال شهروندان آگاه باشند مشکلی در پرداخت نیست . برای شما اهالی شورا که خود را تافته جدا بافته می دانید و در این چند سال فعالیت مثبتی در تهران نداشته اید چطور؟هزینه های شما کفاف تهران نشینی را می دهد؟

  • داوود
    0

    قالیبافت مترو رو درست کرده به شما چه ربطی داره کم مونده همینم گرون کنید

  • سادات
    0

    ریشه های قرآنی حدیثی امام علی(علیه السلام): «مَنْ کانَ فِی النِّعْمَةِ جَهِلَ قَدْرَ الْبَلیَّةِ؛ کسی که در نعمت باشد، اندازه گرفتاری را نمی‌داند. گفتن از زنبور، بی‌حاصل بود * با یکی در عمر خود ناخورده‌ نیش (سعدی)

  • شهردار
    0

    "من فکر میکنم بر اساس آنچه در دنیا مرسوم است" گل گفتی بهتر است اول بقیه رسوم دنیا را پیاده کنیم و بعد بیاییم سراغ مترو: 1- در دنیا مرسوم است که وقتی فردی رشوه می گیرد و اختلاص می کنند بلایی به سرش بیارن که خودشو و ده جد آبادش فکر اختلاص و رشوه را از ذهن بیرون کنن. اما تو شهرداری که شما ناظر هستید رشوه دادن مرسوم، یک کاری رو بخوای اینقدر می دونند تا مجبور بشی رشوه بدی تا حل بشه، رشوه و فساد تو شهرداری فرهنگ شده. بهتر نیست این آقا و اطرافیانشون و تمام اعضای شهرداری را با توجه به قوانین مبارزه با فساد بازرسی کنیم و بر اساس قانون جریمه کنیم (به نظرم اینطوری بودجه تامین می شه) 2- در دنیا مرسوم است که افراد دانا و با تجربه در شهرداری خدمت کنند، آنچه ما می بینیم افراد بی کفایت و با رانت و آشنا بازی و رفیق بازی عضو می شوند. وقتی شهرداری کشورهای دیگر بریم می بینید از هر استانی افراد حرفه ای در جاهای مختلف هستند ولی تو ایران یک اتاق میری همه مال یک استان ، اتاق دومی همه یک استان، این یعنی یارو رفته تو و کل دهشو آورده تهران 3- در دنیا مرسوم که سیستم کشور طوری باشه که حقوق کارمندی بتونه یک زندگی کامل را در بر گیره، در اروپا می بینید جوان 20 و چند ساله بعد از دانشگاه کار می کنه و دو سال هم خونه می خره ، هم ماشین . تو ایران حقوق و وام را با قیمت ماشین و خونه رو ببین. حقوق ما رو واقعی کنید و بعد بلیط 10 هزار تومنی بخواید. وقتی حقوق کارمند تو تهران شد 7 میلیون تومن بعد بگو 10 هزار تومن. 4- در دنیا مرسوم از ماشین ها مالیات شخصی می گیرند و برای حمل و نقل عمومی صرف می کنند. خیلی گدا هستی ، از ماشین ها مالیات بگیر. چرا یکی که بی ام و سواره باید اندازه پراید باید مالیات بده؟ 5- تهران رو شماها شلوغ کردید که خود این آقا اصفهانیه، برگرده و ایلشو از تهران ورداره برای اصفهان برای اصفهان بلیط 10 هزار تومن بزاره.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها