ماجرای حمایت امام خمینی از افسانه بایگان و کلاه‌گیسش در سریال "سربداران"

افسانه بایگان توضیح داد که چگونه نظر امام (ره) درباره نقشش در سریال سربداران، مانع از حذف این شخصیت شد.

ماجرای حمایت امام خمینی از افسانه بایگان و کلاه‌گیسش در سریال "سربداران"

افسانه بایگان که در ویژه برنامه شب یلدا شبکه یک حاضر شده بود، درباره اینکه چرا در اینستاگرام صفحه ندارد؟ تاکید کرد: اینستاگرام خیلی وقت‌گیر است؛ من آن را نفی نمی‌کنم اما فکر می‌کنم کارم چیز دیگری است. اگر در لحظه خلق اثر هنری باشی، ناب ترین لحظه را شکل می‌دهی. اگر درگیر حاشیه‌ها نباشی بعد دیده هم خواهی شد اما متاسفانه خیلی‌ها بیشتر درگیر بعد هستند و در حال نیستند و اینگونه انرژی شان هدر می‌رود.

بازیگر سریال «تنهاترین سردار»، درباره حضور در پیاده‌روی اربعین اظهار کرد: انسان به این سیاره می‌آید و باید سیری را طی بکند که ماموریت او است و باید تجربه‌هایی به دست بیاورد. پیاده‌روی کربلا هم یکی از ناب‌ترین لحظات زندگی مرا رقم زد؛ البته من وقتی حس و حال آن سفر را داشتم خیلی درباره‌اش حرف زدم و فکر می‌کنم تکرار کردن این موضوع از قداستش کم می‌کند.

بایگان با بیان اینکه اگر برایم پیش بیاید باز هم به این سفر می‌روم، یادآور شد: مسیرهای زیارتی روی کره زمین وجود دارند که من چند تا را تجربه کردم و هرکدام بار خاص و ویژه خودش را دارد. مثلا مکه حال جلالی به شما می‌دهد، سنگین و مقتدر است. مدینه شاعرانه و جمالی است. پائولو کوئیلو هم درباره سفرهای خود گفته مثلا جاده سن دیه گو که شاخص ویژه خودش را دارد. خیلی مهم است انسان در این جایگاه قرار بگیرد و این تجربه ها را داشته باشد.

او در پاسخ به پرسش مجری درباره تغییرات او از جوانی تا به حال، با بیان اینکه فکر نمی‌کنم خیلی از جوانی گذشته‌ام، درباره اینکه آیا قرار بود نقش او در سریال «سربداران» حذف شود، توضیح داد: در زمان سریال «سربداران» در مرحله صداگذاری وقتی کلاه گیس مرا دیده بودند گفته بودند این شخصیت دیگر چیست و می‌خواستند نقشم را حذف کنند اما خوشبختانه آقای نجفی لابی کرد و فیلم را به طریقی به حضرت امام (ره) رساند و ایشان گفتند چه اشکالی دارد؛ اگر قرار باشد زن دربار مغول مثل زنان دیگر باشد که نمی‌شود. اینگونه به جز سه سکانس که نتوانست از تیغ سانسور بگذرد، باقی صحنه‌ها پخش شد.

منبع: ایسنا

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها