سلطان قیر اعدام شد /جرم حمیدرضا باقری درمنی افساد فی الارض از طریق تشکیل شبکه کلاهبرداری، رشاء و ارتشاء بود /او با پرداخت رشوه و تبانی، املاک را به چند برابر قیمت واقعی به بانک ارائه می‌داد /جعل سند برای اخذ تسهیلات از بانک

بامداد روز شنبه مورخ ۱۳۹۷/۱۰/۱ حکم حمیدرضا باقری درمنی فرزند محمدباقر که به جرم افساد فی‌الارض از طریق تشکیل شبکه کلاهبرداری، رشاء و ارتشاء به اعدام محکوم گردیده بود، به اجرا گذاشته و اعدام شد.

سلطان قیر اعدام شد /جرم حمیدرضا باقری درمنی افساد فی الارض از طریق تشکیل شبکه کلاهبرداری، رشاء و ارتشاء بود /او با پرداخت رشوه و تبانی، املاک را به چند برابر قیمت واقعی به بانک ارائه می‌داد /جعل سند برای اخذ تسهیلات از بانک

دادسرای عمومی و انقلاب تهران اعلام کرد: بامداد روز شنبه مورخ 1397/10/1 حکم حمیدرضا باقری درمنی فرزند محمدباقر که به جرم افساد فی‌الارض از طریق تشکیل شبکه کلاهبرداری، رشاء و ارتشاء به اعدام محکوم گردیده بود، به اجرا گذاشته و اعدام شد.

پرونده حمیدرضا باقری درمنی و مرتبطین وی که مشتمل بر 156 جلد و بیش از 25 هزار برگ می‌باشد، با شکایت شرکت پالایش نفت جی، بانک ملی، بانک گردشگری، صرافی اقتصاد نوین و سامان مجد در دادسرای عمومی و انقلاب تهران رسیدگی شده است.

محکوم‌علیه باقری درمنی در سالیان متمادی با تشکیل باند، به اقدامات مجرمانه‌ای دست زده است و با اعمال متقلبانه، جعل، تبانی، پرداخت رشوه به کارکنان چند دستگاه و تشکیل شرکت‌های صوری و کاغذی متعدد از جمله شرکت قائم کوثر، شرکت محمد بازرگانی شایان، شرکت پرشین به‌گستر، شرکت شکوه آبیده و شرکت آریا برج هرم از شکات فوق جمعاً 10/078/171/400/000 ریال معادل یک هزار و هفتاد و هشت میلیارد و یکصد و هفتاد و یک میلیون و چهارصد هزار تومان کلاهبرداری کرده است.

در رسیدگی به پرونده مشخص شد از 47 سند جعلی برای اخذ ضمانت‌نامه بانکی و یا ترهین معامله و 36 فقره ضمانت‌نامه جعلی و 102 فقره ضمانت‌نامه بدون پشتوانه، 33 فقره چک‌های مخدوش با مبالغ سنگین و جعل در اسناد رسمی سازمان ثبت اسناد کشور استفاده کرده است.


آقای باقری درمنی با همدستی مرتبطین خود و با پرداخت رشوه و تبانی با کارشناسان، املاک را به چند برابر قیمت واقعی ارزش‌گذاری و به بانک ارائه می‌داد، از جمله ملکی که حدود 400 میلیارد ریال ارزش داشته با پرداخت رشوه و تبانی به 1269 میلیارد ریال ارزش‌گذاری و در رهن شرکت نفت جی قرار داد.

باقری درمنی برای اخذ تسهیلات از بانک نیز متوسل به جعل اسناد شده و با اسناد ملکی جعل شده که از جمله با سند جعلی از بانک گردشگری مبلغ 60/000/000/000 ریال تسهیلات گرفته است.

بازپرس دادسرای تهران پس از تحقیقات مفصل، جمع‌آوری اسناد و مدارک مثبته جرم در خصوص باقری درمنی به عنوان سرشبکه و سایر اعضاء باند و شبکه به استناد ماده 4 قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری و به عنوان مفسد فی‌الارض نظر به جلب دادرسی و معاون دادستان و سرپرست دادسرای اقتصادی با صدور کیفرخواست پرونده را به دادگاه انقلاب اسلامی تهران ارسال می‌نماید.

شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی تهران با دقت در 9 جلسه چند ساعته و با حضور متهم، وکلا، و نماینده دادستان رسیدگی و پس از ختم رسیدگی طبق قانون، آقای حمیدرضا باقری درمنی را به عنوان مفسد فی‌الارض به اعدام و رد مال به مبلغ 10/078/171/400/000 ریال محکوم نموده است. با اعتراض وکیل محکوم‌علیه و در مهلت مقرر (20 روز) پرونده به دیوانعالی کشور ارسال می‌گردد و دیوانعالی کشور در تاریخ 1397/8/13 رأی صادره از شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی تهران را تایید و ابرام نموده است.

حمیدرضا باقری درمنی قبل از این نیز دارای دو سابقه محکومیت کیفری به شرح زیر بوده است:

1- در سال 1385 به جرم قاچاق به ضبط کالا و مبلغ 11/731/060/030 ریال جزای نقدی محکوم گردیده است.

2- در سال 1388 با شکایت بانک مرکزی، بانک سپه، بانک کشاورزی و بانک ملی در خصوص اخذ تسهیلات ارزی به مبلغ 9/888/217 دلار و980/935/471/305 به سیزده ماه حبس و رد مال در حق شکات محکوم شده است.

منبع: میزان

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 21
  • حسین
    0

    اگه راسته که اعدامش کردند چرا اعدامش علنی نبوده و یه فیلم مثل بقیه اعدام ها از لحظه ی اعدامش نیست ؟ اینم مثل مظلومی فیلمی از اعدامش نیست همش الکیه اعدام نکردند ...

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      اگر راست میگویم و اعدام کردند می‌بایست مراحل اعدام راتهیه فیلمبرداری شفاف همه مردم ببینند در جریان باشند تهیه و در اختیار رسانه‌ها قرار بدهند تاکسان دیگری در آینده فساد دزدی و کلاهبرداری و کلاً کار خلاف انجام ندهد

    • حسن فریدون
      0

      پیگیر باش برو تشیعش اون آخرش تو قبر گذاشتنی بگو میخوام ببینمش ... اگه نبود بیا بگو

    • کاربر ناشناس
      0

      بااعدام این افراد امنیت اقتصادی بهتر میشود ولی تعداد این افراد خیلی زیادن انشاءالله خیر است یاعلی مدد التماس دعا التماس تفکر خدایا مددی .

    • کاربر ناشناس
      0

      همش الللککیه

  • کاربر ناشناس
    0

    فقط مونده سلطان دروغ!

    نظرات شما -
    • حسن فریدون
      0

      علی برکته الله

    • farzane
      0

      خیلیییییی از اینا هست

    • کاربر ناشناس
      0

      مردم خرنیستن

  • مسعود
    0

    مبلغ عددی با حروف که نمیخونه؟!؟! ده هزار و هفتاد و..... نه یک هزار و هفتاد و.... !!!!

    نظرات شما -
    • یک شهروند
      0

      چون مبلغ به عدد به ریاله و به حروف به تومان...

  • منتقد
    0

    خیلی از مفسدهای اقتصادی هستند که الان مدتهاست مثلاًدر زندان هستند یا آزاد شده اند و دارند در کشور و خارج کشور به فعالیتهای خود ادامه میدن ،حتماًاونها اینقدر زرنگ بودن که چند آتو از مسئولین بی ناموس و آقازاده هاشون ،برای روز مبادا پیش خود نگه دارن ،تا بتونن به موقع از مجازات فرار کنن ،و حالا این سلطان جدید قطعاً اطلاعات زیادی را با خود به گور برده که اگه چند صباحی زنده می موند ،پای خیلیها به وسط کشیده می شد ،دیگه پته اتون رو آبه و دستتون برا مردم رو شده.

  • محمد
    0

    الهی شکر،همه مفسدین را باید اعدام کرد،حالا مردم زمان خلخالی رو درک میکنند،اون روزها یه عده منتقد بودند،البته حتما ضعف هایی داشته.

  • فهيمه
    0

    خودتون ديديد اعدام شد ؟

  • کاربر ناشناس
    0

    مردم نیستن !! شما خود شمائید مردم میفهمند

  • کاربر ناشناس
    0

    عواملش چی ؟؟

    نظرات شما -
    • فرشته
      0

      عواملش مرگ همچین آدم های جامعه روخراب میکنند

    • فرشته
      0

      همچین آدم های جامعه روخراب میکنند

  • دروغ
    0

    الان قرار بود منو اعدام کنن صد تا فیلم و عکس تو دنیا پخش شده بود

    نظرات شما -
    • سیدمهدی طالعی
      0

      قاطعیت نظام باید برای دنیا وحتی مردم ایران مسجل باشد. برخوردقضایی رادیدیم و تشکر.اما اعدام متهم باید درملاعام به تصویرکشیده میشد تاهمه بدانند هیچ جانبداری ویا فریبکاری صورت نمیگیرد.وابهامی نماند.طالعی.

  • ستار
    0

    اولا.. این کار هیچ فایده ای ندارد چون دولت بی کفایت از اون طرف تولید فساد میکند و این کار قوه قضائیه وقت تلف کردن ثانیا..تا برادر روحانی و جهانگیری محکوم به اعدام نشوند تاثیری نخواهد داشت مگه اونا هم دزدی هزار ملیاردی نداشتن پس چه فرقی هست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها