تجهیز بخش پیوند مغز استخوان بیمارستان افضلی پور ظرف ۴ ماه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: بخش پیوند مغز استخوان بیمارستان افضلی پور ساخته شده و تا حدود چهار ماه آینده تجهیز می شود.

تجهیز بخش پیوند مغز استخوان بیمارستان افضلی پور ظرف ۴ ماه

حمیدرضا رشیدی نژاد در بازدید استاندار کرمان از بخش آنکولوژی بیمارستان افضلی پور کرمان با اشاره به راه ها و روش های درمانی بیماری سرطان گفت: گرچه در حوزه ایجاد زیرساخت های درمانی، نیروی انسانی و داروها کمک های خوبی به بیماران ارائه شده است، اما دولت به تنهائی از عهده مخارج درمان این بیماران بر نمی آید.

حمیدرضا رشیدی نژاد افزود: بیمارستان افضلی پور کرمان از بیمارستان های تخصصی و فوق تخصصی و مرکز ارجاعی جنوب به شمار می رود.

وی تصریح کرد: بخش پیوند مغز استخوان بیمارستان افضلی پور ساخته شده و تا حدود چهار ماه آینده تجهیز می شود.

وی با اشاره به اینکه بخش آنکولوژی این بیمارستان نیز ساخته شده اما تکمیل نشده است، گفت: برای تکمیل این بخش نیاز به توسعه کمکهای خیران و کمک های دولتی وجود دارد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز گفت: اقدامات خوبی برای کمک به بیماران به ویژه بیمارستان سرطانی شکل گرفته است.

محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به اینکه بخش عظیمی از حمایت ها در خیریه ها به حوزه درمان بر می گردد، ادامه داد: تشکیل بنیاد تشکیلاتی و تخصصی پیشگیری از بیماری ها بر اساس آخرین متدهای علمی می تواند زمینه لازم برای پیشگیری از بیماری ها را ایجاد کند.

وی تصریح کرد: حدود ۵۰ درصد از معلولیت های کنونی کودکان با آزمایشات ژنتیک قابل حل است و با توسعه اقدامات ورزشی و سلامت مواد غذایی می توان در راستای کاهش بیماری ها اقدام کرد.

منبع: مهر

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها