نایب ‌رییس هیات کشتی خراسان رضوی

حساسیت‌ها‌ روی کشتی بانوان در خراسان رضوی افزایش یافته‌است

نایب ‌رییس هیات کشتی خراسان رضوی معتقد است که حساسیت‌ و سخت‌گیری‌ها در کشور و خراسان رضوی روی کشتی بانوان افزایش یافته و تنها با گذر زمان برطرف خواهدشد.

حساسیت‌ها‌ روی کشتی بانوان در خراسان رضوی افزایش یافته‌است

آنا براتی در خصوص مسابقات انتخابی قهرمانی کشور اظهار کرد: این دوره از مسابقات در سه رده سنی نونهالان-نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در بخش کلاسیک (آزاد) جهت آمادگی و انتخابی مسابقات قهرمانی کشور از امروز، جمعه 30 آذرماه از ساعت 10 در خانه کشتی اغاز شده‌است. مسابقات قهرمانی کشور در دی ماه سال جاری و در تهران برگزار می‌شود.

وی افزود: در سال گذشته مسابقات قهرمانی کشور در رده سنی 18 تا 25 سال برگزار شد، اما هیات کشتی خراسان رضوی جهت پویایی ورزشکاران بانوان و کشف مستعدین این رشته، قصد دارد این دوره از مسابقات را در رده سنی 11 سال به بالا برگزار کند، اما کشتی‌گیرانی که برای مسابقات کشوری اعزام خواهندشد فقط در رده سنی 18 تا 25 سال خواهندبود.

نایب‌ رییس هیات کشتی خراسان رضوی در خصوص حضور کشتی‌گیران سایر شهرستان‌ها در این دوره مسابقات خاطرشان کرد: از شهرستان‌هایی نظیر قوچان، تربت‌جام، نیشابور، گلبهار و مشهد در بخش تیمی و از شهرستان‌هایی مانند سرخس، تایباد و فریمان به صورت تک وزن در این دوره از مسابقات حضور خواهند یافت.

وی تاکید کرد: تمام مسابقاتی که فدراسیون کشتی در بخش بانوان برگزار می‌کند، با حجاب کامل انجام می‌شود. به دلیل تعداد کم ورزشکاران در این رشته ورزشی، نمی‌خواهیم محدودیتی برای کشتی‌گیران ایجاد کنیم.

نایب رییس هیات کشتی خراسان رضوی بیان کرد: متاسفانه حساسیت‌ها بر روی کشتی بانوان به خصوص در خراسان رضوی افزایش یافته‌است. فکر می‌کنم نخستین سالی باشد که برای مسابقات کشتی بانوان توانستیم تبلیغ کنیم. حتی تا چند ماه گذشته نمی‌توانستیم مسابقات‌مان را اطلاع‌رسانی کنیم و حتی یک بنر بر روی در ورودی سالن شهید بهشتی نصب کنیم. فکر می‌کنم برای کاهش این دسته از حساسیت‌ها، کشتی بانوان نیاز به زمان دارد و به خودی‌خود این قضایا و مشکلات حل شود تا بتوانیم برای مسابقات کشتی بانوان تبلیغات و اطلاع‌رسانی‌های بیشتری انجام دهیم.

آنا براتی در خصوص اقدامات هیات کشتی در زمینه استعدادیابی در بخش بانوان، تصریح کرد: تعداد مربیان استعدادیاب در خراسان خیلی کم است. سطح کلاس‌های مربیگری خیلی بالاست و تا کنون از 15 مربی که برای کلاس‌های مربی‌گری فرستاده‌ایم، تنها چهار مربی پذیرفته شده‌اند. از همین رو مجبور شده‌ام جهت استعدادیابی وقت بیشتری برای آموزش و کشف مستعدین قرار دهم. همچنین طبق تعاملی که با ناحیه سه آموزش‌و‌پرورش ایجاد کرده‎‌ایم، استعدادیابی از مدارس این ناحیه را نیز در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

وی یاد‌آور شد: از ابتدای آذر ماه سال جاری در روز‌های زوج در ساعت 16 تا 18 برای دانش‌آموزان کلاس آموزشی برگزار کردیم که تا کنون استقبال خوبی صورت نگرفته‌است. اطلاع‌رسانی خوب در این زمینه داشته‌ایم اما فکر می‌کنم نیاز به زمان داریم تا به استقبال بیشتری روبرو شویم. خانواده‌ها نیز در این بخش مقاومت می‌کنند، حتی کسانی که کشتی‌گیر هستند، از حضور دختران خود در کلاس‌های آموزشی کشتی جلوگیری می‌کنند.

منبع: مشهدی فوری

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها