کره شمالی: سئول به دلیل فشار‌های آمریکا، همکاری با ما را قطع کرده/نمی‌خواهند یک قدم هم بردارند

کره شمالی به خاطر کندی پیشرفت در پروژه های مشترک با کره جنوبی، سئول را سرزنش کرد.

کره شمالی: سئول به دلیل فشار‌های آمریکا، همکاری با ما را قطع کرده/نمی‌خواهند یک قدم هم بردارند

سازمان تبلیغات کره شمالی روز جمعه با انتشار بیانیه ای ادعا کرد که کره جنوبی همکاری میان دو کشور را به دلیل فشارهای آمریکا، علیرغم ادعای همکاری با پیونگ یانگ، قطع کرده است و نمی خواهد یک قدم در این راستا بردارد.
این انتقاد همزمان با برگزاری دومین جلسه کاری آمریکا و کره جنوبی در مورد نحوه همکاری و برخورد با کره شمالی و برنامه تسلیحات هسته ای این کشور منتشر شده است.
این بیانیه می افزاید: مقامات کره جنوبی در برابر روابط دوجانبه با کره شمالی مسئول هستند و باید بر اساس تصمیمات رهبران دو کره در نشست آخر، این روند را به سمت جلو هدایت کنند.
کره شمالی تاکید کرده است تا زمانی که سئول همچنان به آمریکا به عنوان یک قدرت خارجی وابسته باشد هیچ چیز حل نخواهد شد.
دو کره چند مدت پیش یک بازرسی 18 روزه مشترک از وضعیت خطوط ریلی کره شمالی انجام دادند با این هدف که طرح اتصال خطوط آهن دو کشور به صورت مشترک را از سر بگیرند.
کره شمالی روز گذشته نیز با انتشار بیانیه ای خواستار لغو تحریم ها شده بود زیرا پیونگ یلتگ معتقد است لغو این تحریم ها؛ یک «معیار برای تعیین جدی بودن ایالات متحده در مورد منشور خلع سلاح شبه جزیره کره است».
'استفان بیگن' نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی نیز روز گذشته از دهکده مرزی 'پانمونجوم' در مرز دو کره بازدید کرد اما اینکه آیا او با مقامات کره شمالی هم دیدار داشت یا خیر، هنوز اطلاعاتی منتشر نشده است.
این سفر پس از آن انجام شد که مذاکرات آمریکا و کره شمالی برای پایان دادن به برنامه اتمی پیونگ یانگ با کندی مواجه شده است.
کره شمالی هفته قبل با محکوم کردن تحریم های جدید واشنگتن علیه پیونگ یانگ، تهدید کرد «روند خلع سلاح هسته‌ای را به شکل دائمی متوقف می کند».

منبع: ایرنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها