موافقت استانداری با واگذاری پدیده/ پدیده تا شروع نیم فصل واگذار می شود

مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: در صورتی که شهر خودرو شرایط واگذاری این تیم را بپذیرد با واگذاری آن موافقت می شود.

موافقت استانداری با واگذاری پدیده/ پدیده تا شروع نیم فصل واگذار می شود

مدت هاست بحث واگذاری باشگاه پدیده مشهد به عنوان یکی از مهمترین اخبار ورزشی استان مطرح است به طوریکه دستگاه های مختلفی از بخش خصوصی اعلام امادگی کردند اما زمزمه واگذاری این باشگاه به سازمان همیاری های شهرداری مشهد بیشتر از همه شنیده می شد تا جایی که شهرداری و شورای شهر مشهد نیز در این زمینه ورود پیدا کردند و خیال هواداران و بازیکنان برای واگذاری این باشگاه را تاحدی راحت کردند اما این واگذاری صورت نگرفت وبعد از 50 روز از مطرح شدن درخواست مدیران شرکت پدیده مبنی بر واگذاری این باشگاه هنوز این مسئله روی هوا است.

اما روز گذشته فرزاد فتاحی، مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی از واگذاری احتمالی باشگاه پدیده خراسان به یک شرکت خودرو خبر داده‌ که بعد مشخص شد که نام این شرکت خودرویی شهر خودرو است حال باید دید طبق گفته های فتاحی باشگاه پدیده به شهر خودرو واگذار می‌شود.

در همین راستا علی رسولیان مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی اظهارداشت: از ابتدای امر در واگذاری باشگاه پدیده اولویت با بخش خصوصی بود آن زمان متقاضیان بررسی شدند اما بخش خصوصی که خیال استان را بابت این تیم مطمئن کند وجود نداشت. خداروشکر با تمام مشکلات تیم پدیده توانست در بالای جدول جایگاه خود را تثبیت کند ما در استانداری از تمام توانمان استفاده کردیم تا مشکلات مالی و مسائل حاشیه ای دامن این تیم را نگیرد.

وی افزود: هیئت مدیر شرکت پدیده مالک باشگاه است و استانداری تنها درموافقت واگذاری این باشگاه نقش دارد و طبق شرایطی که استانداری تعیین کرده این تیم می تواند در صورت تشخیص هیئت مدیره پدیده به هر مجموعه ای واگذار شود.

رسولیان در خصوص شروط استانداری مبنی بر واگذاری این تیم فوتبال عنوان کرد: برای استان مهم است که تیم پدیده به چه بخشی واگذار می شود چرا که باید بخش خصوصی در این حوزه ورود پیدا کند که توان هدایت تیم را از نظر مالی و معنوی داشته باشد. یکی دیگر از شروظ استانداری این است که تیم پدیده تحت هیچ شرایطی از استان و مشهد خارج نشود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی بیان کرد: در تلاش هستیم تیم پدیده را با شرایطی خوب واگذار کنیم که تیم در پایان فصل و سالهای پیش رو با تبعات روبه رو نشود.

وی بیان کرد: از بخش خصوصی پیشنهادهای مختلفی وجود دارد اما در حال حاضر جدی ترین آن شهر خودرو است البته شهر خودرو متعلق به مشهد نیست اما دارد در استان سرمایه گذاری می کند و به زودی شاهد تولید خودروهای این شرکت در صنعت خودروسازی استان خواهیم بود.البته هنوز نتیجه نهایی اعلام نشده است و هیئت مدیره پدیده باید در این خصوص تصمیم گیری کند که باشگاه را به کجا واگذار کند.

۲ مجموعه متقاضی مالکیت باشگاه پدیده اما چه سابقه‌ای دارند؟

سازمان همیاری شهرداری‌های استان :

اولین متقاضی که اتفاقا درحال‌حاضر نیز کمک‌هایی را بنا به دستور استانداری به تیم فوتبال پدیده انجام می‌دهد، سازمان همیاری شهرداری‌های استان است. براساس تعریفی که در اساسنامه این سازمان در سال۱۳۷۷ بر اساس مجوز وزارت کشور تدوین شده است، این سازمان یک نهاد عمومی غیردولتی و سهام‌داران آن شهرداری‌های عضو در استان هستند. سازمان همیاری شهرداری‌ها دارای شرکت‌های اقتصادی مختلفی است که در حوزه‌های گوناگونی فعالیت دارند. عمده‌ترین ویژگی این سازمان، فعالیت در بخش بازرگانی است و این مجموعه از بدو تأسیس توانسته است فعالیت‌های مطلوبی در حوزه بازرگانی در داخل و خارج از کشور انجام دهد.

شهر خودرو:

دومین متقاضی اما یک بخش کاملا خصوصی است. شرکتی با عنوان شهر خودرو با نام تجاری حمیداوی که از سال۱۳۸۳ با تمرکز بر واردات خودروهای خارجی پایه‌گذاری شده است. این‌طور که گفته می‌شود، پایلوت اصلی این شرکت در تهران است که در استان‌های دیگر نیز نمایندگی‌های مختلفی دارد؛ اما مالکیت آن را یک فرد مشهدی برعهده دارد. ارتباط این شرکت خودرویی با برندهای معروف صنعت‌خودرو در خارج از کشور باعث شده است تا این شرکت درحال‌حاضر از سرمایه خوبی بهره‌مند باشد.

منبع: مشهدی فوری

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها