پورابراهیمی از احتمال استانی شدن پرداخت یارانه نقدی در بودجه ۹۸ خبر داد

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به پیگیری ساماندهی یارانه‌ها در مجلس و بودجه ۹۸ گفت: در لایحه بودجه ۹۸ ظاهرا دولت این مسئله را مد نظر قرار داده که پرداخت یارانه نقدی را استانی کند.

پورابراهیمی از احتمال استانی شدن پرداخت یارانه نقدی در بودجه ۹۸ خبر داد

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به پیگیری ساماندهی یارانه‌ها در مجلس و بودجه ۹۸ گفت: در لایحه بودجه ۹۸ ظاهرا دولت این مسئله را مد نظر قرار داده که پرداخت یارانه نقدی را استانی کند و به عنوان مثال۱۷۰۰ میلیارد در اختیار استان کرمان باشد تا خود استان مدیریت کرده و پردرآمدها را حذف و کم درآمدها را متفاوت ببیند.

محمدرضا پورابراهیمی امروز ۲۹ آذرماه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمان با اشاره به اینکه لایحه بودجه ۹۸ هفته آینده به مجلس می‌آید، اظهار کرد: به نظر می‌رسد دولت در بودجه سال آینده فروش یک و نیم میلیون بشکه نفت با قیمت هر بشکه ۵۰ تا ۵۵ دلار را پیش بینی کرده و درآمد ارزی دولت نسبت به سال جاری در حوزه نفت کمتر خواهد بود.

وی افزود: در هفت ماهه امسال ۳۲ میلیارد دلار نفت فروختیم که از عدد نفت در بودجه ۹۷ جلوتر هستیم و عملکرد ما در هفت ماهه نسبت به بودجه در حوزه نفت ۲۵ درصد مازاد است و از سوی دیگر روش‌های فروش نفت و تمهیدات لازم توسط دولت و مجلس برای سال ۹۸ اتخاذ شده است.

پورابراهیمی تصریح کرد: بورس انرژی و نفت در این زمینه فعال شده و به دولت اجازه داده شد از طریق بورس نفت فروش ریالی نفت از طریق بورس ۱۰۰ درصد انجام شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس بیان کرد: شرایط سال آینده در ارتباط با بودجه شرایط خاصی است و طبیعتا نیازمند این هستیم شورای برنامه ریزی استان آنچه که به عنوان موضوعات مربوط به تمهیدات بودجه ۹۸ است را برنامه ریزی و مقدمات لازم را انجام بدهد.

وی در ادامه درباره بحث استانی شدن پرداخت یارانه نقدی عنوان کرد: یکی از محورهای مهم در مجلس ساماندهی یارانه ها در کشور است و یکی از ملاحظات در بودجه ۹۸ ساماندهی این حوزه است که شامل یارانه‌های پنهان و غیرپنهان است.

وی افزود: مجموع یارانه ها ۹۰۰ هزار میلیارد تومان است که ۶۰۰ هزار میلیارد تومان مربوط به یارانه‌های پنهان و ۳۰۰ هزار میلیارد تومان غیرپنهان است و یکی از محورها بازنگری در یارانه نقدی است که به شکلی متفاوت از قبل پرداخت شود.

رییس کمیسیون اقتصادی ادامه داد: در لایحه بودجه ۹۸ ظاهرا دولت این مسئله را مد نظر قرار داده که پرداخت یارانه نقدی را استانی کند و به عنوان مثال ۱۷۰۰ میلیارد در اختیار استان کرمان باشد تا خود استان مدیریت کرده و پردرآمدها را حذف و کم درآمدها را متفاوت ببیند.

وی تصریح کرد: اگر قرار باشد این اتفاق بیفتد حتما شورای برنامه ریزی باید مدیریت را انجام داده و یک پیشنهاد این است مردم یارانه را در حساب سرمایه گذاری در منطقه خود بگذارند و به همان میزان ما منابع بگذاریم که برای اشتغال جوانان کار کنیم و درخواست این است شورای برنامه ریزی تمهیدات لازم را در این زمینه بیندیشد.

پورابراهیمی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: با پیگیری‌هایی که از طریق بانک مرکزی و وزارت اقتصاد داشتیم، از محل بند (و) بحث تهاتر ۱۰۰ میلیارد تومان بدهی دانشگاه علوم پزشکی کرمان به دولت و طلب دولت از این دانشگاه در حال نهایی شدن است.

وی بیان کرد: همچنین تهاتر۱۰۰ میلیارد تومان بدهی شرکت زغالسنگ نیز از طریق شرکت فولاد در دست پیگیری است.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • علیرضا
    0

    کارخطرناکی است و موجب اغتشاش و ناارامی های منطقه ای می شود...

    نظرات شما -
    • ناصرخزایی
      0

      اینطور کارکردن واویلا میندازه توکل ایران

    • کاربر ناشناس
      0

      اینطورکارکردن واویلا میندازه توکل ایران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها