تفکر ما در یمن، فلسطین و نیجریه حاکم شده است نه چیز دیگری

محمد محسن شجاعی فرد گفت: در ابتدای شکل‌گیری بیداری اسلامی در کشورهای منطقه، نظام اسلامی هیچ‌گونه دخالت مستقیمی نداشت. این تفکر مکتب اهل‌بیت (ع) و انقلاب اسلامی بود که به این کشورها اشاعه یافت.

تفکر ما در یمن، فلسطین و نیجریه حاکم شده است نه چیز دیگری

محمدمحسن شجاعی‌فرد نماینده شیخ زکراکی و استاد دانشگاه علم و صنعت تهران در سومین بزرگداشت شهدای حادثه‌ی زاریا (نیجریه) گفت: خدای متعال ما را خلق کرده است تا خلیفه او شویم و همچون پیامبران حکومت تشکیل بدهیم و در برابر ظالمان بایستیم. در داستان‌های قرآن‌ هم مشاهده می‌کنیم که همیشه استکبار و قدرت‌های ظالم در برابر پیامبران الهی می‌ایستادند.

وی با بیان این که همیشه در جهان چند قدرت حکومت می‌کنند، اظهار کرد: واشنگتن، لندن، تل‌آویو مثلث اداره‌ جهان هستند. محور این مثلث در خاورمیانه اسرائیل است. یک چیز این غائله‌ مثلثی را به هم زد و آن انقلاب اسلامی بود. در جریان یک ژاندارم منطقه‌ای مثل شاه حذف شد و این برای قدرت‌های ظلم غیرقابل تحمل و غیرقابل باور بود. هم‌اکنون این موج منطقه را فراگرفت و بیداری اسلامی در بسیاری از کشورها مثل یمن، عراق و فلسطین و... به وجود آمده است.

عضو کمیته‌ی بین‌الملل شیخ زکزاکی همچنین افزود: امید به زندگی در زمان شاه ۵۲ سال برای آقایان و ۵۳ سال برای خانم‌ها بود. امید به زندگی در حال حاضر برای آقایان ۷۴ سال و برای خانم‌ها ۷۶ سال است. این نشان‌ می‌دهد که نظام اسلامی ایران علی رغم ‌مشکلاتی و فسادهایی که وجود داشته و دارد، پیشرفت‌های زیادی نیز داشته است.

شجاعی ادامه داد: در ابتدای شکل‌گیری بیداری اسلامی در کشورهای منطقه، نظام اسلامی هیچ‌گونه از دخالت مستقیمی نداشت. این تفکر مکتب اهل‌بیت (ع) و انقلاب اسلامی بود که به این کشورها اشائه یافت. هم اکنون تفکر ما بر این کشورها حاکم است نه خود ما.

این استاد دانشگاه علم و صنعت تهران، حضور افراد نفوذی را به عنوان یکی از خطرهای مهم بیداری اسلامی دانست و عنوان کرد: آمریکا و استکبار جهانی وقتی که دید با نسل‌کشی نمی‌تواند تفکر تشیع و انقلاب اسلامی را تضعیف کند، رو به افراد نفوذی آورده است. در جریان مذاکرات برجام هم عده‌ای به عنوان نفوذی وجود داشتند. هم‌اکنون یکی از افراد تیم مذاکره‌کننده در زندان است.

وی در پایان ضمن ارائه‌ی خاطراتی از شیخ زکزاکی خطاب به دانشجویان نیجریه‌ای گفت: حواستان به افراد نفوذی باشد و فقط به آنها که معتمد شیخ زکزاکی هستند، اعتماد کنید. گوش به حرف شیخ زکزاکی باشید و هر چه گفت گوش فرا دهید.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها