تاج و همه دوستان بازنشسته ماندنی شدند

بعد از اینکه مهدی تاج با استفاده از قانون ایثارگری و جانبازی در فدراسیون فوتبال ماند دیگر اعضای بازنشسته فدراسیون فوتبال هم در ساختمان سئول ماندنی شدند.

تاج و همه دوستان بازنشسته ماندنی شدند

با وجود اینکه ۱۵ آذر روز آخر حضور بازنشسته‌ها در منصب‌های دولتی بود علی کفاشیان و فریدون اصفهانیان در فدراسیون فوتبال مانده‌اند و کار را پیش می‌برند. بر اساس توضیحاتی که بخش حقوقی فدراسیون فوتبال به معاونت حقوقی مجلس داده است نهاد‌های بالادستی به این نتیجه رسیده‌اند که ادامه حضور بازنشسته‌ها در فدراسیون فوتبال قانونی است.
واقعیت این است که اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال هیچ‌گونه قرارداد حقوقی با فدراسیون فوتبال ندارند و ریالی حقوق نمی‌گیرند و از سویی موظف نیستند هر روز طبق یک ساعت مشخص در فدراسیون فوتبال حاضر شوند. خیلی از آن‌ها هفته‌ای یک بار و دو، سه ساعت در جلسه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال حاضر می‌شوند و خلاص. در توضیح بخش حقوقی فدراسیون فوتبال آمده عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال شغل محسوب نمی‌شود و بر این اساس حتی اگر فدراسیون فوتبال نهاد دولتی باشد نباید شامل اجرای قانون بازنشسته‌ها شود.
پیش‌تر معاونت حقوقی مجلس شورای اسلامی و همچنین دیوان محاسبات بر همین اساس رؤسای هیئت فوتبال استان‌ها و همچنین هیئت‌های ورزشی را از اجرای این قانون معاف کردند چرا که رؤسای هیئت فوتبال استان‌ها همانند اعضای هیئت رئیسه هستند. آن‌ها هفته‌ای دو، سه بار و هر بار یکی، دو ساعت در هیئت فوتبال استان حاضر می‌شوند و قرارداد ندارند و طبیعتاً حقوق هم نمی‌گیرند.
البته استعفای محمد‌رضا ساکت و رفتن او از فدراسیون فوتبال طبیعی بود، چون دبیرکلی شغل محسوب می‌شود. دبیرکل به این خاطر که در فدراسیون فوتبال سمت اجرایی دارد و باید در یک ساعت مشخص در فدراسیون فوتبال حاضر شود با فدراسیون فوتبال قرارداد دارد و حقوق می‌گیرد. با این اتفاقات خطر تعلیق از فوتبال ایران برداشته شده و فدراسیون فوتبال در آستانه جام ملت‌های آسیا می‌تواند در آرامش کار خود را پیش ببرد. البته برگزاری مجمع عمومی در تاریخ ۹ دی قطعی است. مهدی تاج همچنین باید در روز‌های آتی دبیرکل جدید فدراسیون فوتبال را به اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال معرفی کند. با تأیید آن‌ها جانشین محمد‌رضا ساکت معرفی می‌شود.
گفته می‌شود شاید در مجمع عمومی فدراسیون فوتبال، بندی به اساسنامه فدراسیون فوتبال اضافه شود که از این پس بازنشسته‌ها در انتخابات فدراسیون فوتبال شرکت نکنند. در حال حاضر تنها قانون بازدارنده برای انتخابات فدراسیون فوتبال شرایط سنی است؛ بدین ترتیب که مدیران ۶۵ ساله حق ثبت نام در انتخابات و بر عهده گرفتن پست‌های کلیدی را ندارند.

منبع: خبرورزشی

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها