عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: ۷۸۰۰ سؤال نمایندگان از وزرا درباره مشکلات معیشتی مردم در نوبت رسیدگی مجلس قرار دارد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه هم‌اکنون بیش از ۷ هزار و ۸۰۰ سؤال نمایندگان از وزرا در صف رسیدگی مجلسی‌ها قرار دارد گفت: محور بسیاری از این سؤالات مشکلات معیشتی مردم است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: ۷۸۰۰ سؤال نمایندگان از وزرا درباره مشکلات معیشتی مردم در نوبت رسیدگی مجلس قرار دارد

سیدکاظم دلخوش اباتری اظهار داشت:‌ در حال حاضر از سوی نمایندگان مجلس بیش از 7 هزار و 800 سؤال از وزرا دولت مطرح شده و در صف رسیدگی قرار دارد که محور بسیاری از این سؤالات مشکلات معیشتی مردم و معضلات عدیده کشور است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تأکید بر اینکه مدیران کشور باید به درد مردم توجه کنند عنوان کرد: نمایندگان مردم در حقیقت پل ارتباطی آنان با مسئولان کشور هستند بنابراین با اطلاع از نگرانی‌ها و دغدغه‌های بی‌شمار آنان سعی می‌کنند این مشکلات را در مجلس در قالب سؤال مطرح کنند.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس حجم بالای مشکلات موجود در کشور را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: به علت سؤالات بی‌شمار نمایندگان از وزرا یک صف بسیار طولانی در مجلس ایجاد شده است به طوری‌که رسیدگی به هر کدام از سؤالات باید فرآیندی چندین ماهه را پشت سر بگذارد.

سوال نمایندگان از وزیر اطلاعات درباره بازار خودرو "تولید برق" و "کمبود آب" محور سوال نمایندگان از وزیر نیرو توضیح لاریجانی درباره نحوه مطرح شدن سوال نمایندگان از وزرا دلخوش پاسخگویی وزرا به سؤالات نمایندگان مجلس را مورد تأکید قرار داد و ابراز داشت: برخی از مشکلات جامعه در بحث گرانی‌های اخیر بازار نیز به این بر می‌گردد که نهادها و سازمان‌های نظارتی نظیر بازرسی،‌ دیوان محاسبات و تعزیرات به وظایف قانونی خود درست عمل نمی‌کنند.

وی تأثیر قیمت یک کالا بر کالای دیگر را نیز از دیگر عوامل تشدیدکننده بی‌ثباتی در بازار دانست و بیان داشت: با افزایش فشارهای غرب و اعمال تحریم‌ها،‌ قیمت مواد اولیه وارداتی با افزایش مواجه شد به طوری‌که این موضوع بر روی قیمت تمام شده کالای تولید داخل نیز تأثیر گذاشت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه وی قصد توجیه گرانی‌ها را ندارد تصریح کرد: قسمتی از مشکلات امروز جامعه که تنگناهای بسیاری را برای مردم به وجود آورده است به تشدید تحریم‌ها و بخشی دیگر به ضعف مدیریت‌ها،‌ عدم برنامه‌ریزی و عدم اجرای دقیق قوانین بر می‌گردد.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس با اشاره به اینکه مجلس طبق وظیفه نظارتی خود تدوین صحیح قوانین را در دستو کار دارد افزود: نمایندگان قوانین را تدوین و جایگاه نهادهایی نظیر تعزیرات حکومتی را مشخص می‌کنند اما این قوانین در مرحله بعد توسط مجریان مربوطه خوب اجرایی نمی‌شود.

دلخوش برخورد قاطع با احتکارکنندگان کالاها را لازم و ضروری اعلام کرد و گفت: مجلس به اجرای این امر بسیار مهم و حیاتی تأکید دارد اما انتظار دارد در این پروسه، دستگاه‌های مسئول و نهادهای ذیربط با علم تمام حرکت کرده و از وارد کردن اتهام به افرادی با سوابق مثبت اجتناب کنند.

وی ضمن بیان اینکه برخی عوامل نظارتی به شیوه درست انجام وظایف خود آگاه نیستند افزود: وزارت بازرگانی موظف به کنترل و نظارت مستمر بر قیمت‌ها است مجلس نیز به‌عنوان قوه مقننه نظام دارای یک جایگاه نظارتی است و می‌تواند طرح سؤال از وزیر مربوطه را در دستور کار قرار دهد.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها