مداخلات غیرمجاز در امور پزشکی، قربانی گرفت

فردی که بدون تحصیلات مرتبط و مجوز قانونی به‌صورت سیار در منازل شخصی افراد مبادرت به فعالیت‌های پزشکی می‌کرد، شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شد که در همین حین یکی از بیماران وی نیز در اثر عفونت، جان باخت.

مداخلات غیرمجاز در امور پزشکی، قربانی گرفت

محمدرضا مدبر، رئیس اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین اعلام کرد: فردی که بدون تحصیلات مرتبط و مجوز قانونی و خودسرانه، به‌صورت سیّار در منازل شخصی افراد مبادرت به فعالیت‌های پزشکی می‌کرد، شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شد که در همین حین یکی از بیماران وی نیز در اثر عفونت، جان باخت.

وی ادامه داد: فرد خاطی با مراجعه به آسایشگاه سالمندان و یا منزل شخصی افراد که بیمار بستری داشتند، اقداماتی، نظیر تزریقات، پانسمان، شستشوی زخم و دپرید پوست (به‌منظور مداوای محل زخم و یا سوختگی) انجام می‌داد.

به گفته رئیس اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین، افرادی که این مرد را برای اقدامات درمانی به منزل خود راه داده بودند، اذعان داشتند که وی با وسایلی که غیراستاندارد بود و بدون اطمینان از استریزاسیون آن‌ها، زخم و جراحات پوستی بیمارانشان را شستشو و پانسمان می‌کرد.

وی تصریح کرد: متأسفانه این فرد با سوءاستفاده از ناآگاهی مردم و گرفتن مبالغی، مداخلات پزشکی و درمانی داشت تا جایی که برخی از بیماران، دستخوش عفونت و بستری در بیمارستان شدند.

مدبر در ادامه ضمن اشاره به ارجاع پرونده این فرد به مراجع قضایی، عنوان کرد: آگاهی مردم برای جلوگیری از ورود افراد ناشناس و فاقد مجوز برای مراقبت و مداخلات پزشکی در پیشگیری از این وقایع، نقش اصلی را خواهد داشت.

منبع: ایسنا

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها