وزیر راه و شهرسازی:

لاستیک در لیست کالا‌های اساسی قرار گرفت/ واردات مواد اولیه تولید لاستیک با ارز ۴۲۰۰ تومان

اسلامی گفت: مقرر شده لاستیک و مواد اولیه برای تولید آن در زمره کالا‌های اساسی قرار بگیرد و با ارز ۴۲۰۰ تومانی واردات آن انجام شود.

لاستیک در لیست کالا‌های اساسی قرار گرفت/ واردات مواد اولیه تولید لاستیک با ارز ۴۲۰۰ تومان

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه افتتاح سومین نمایشگاه حمل‌ونقل صنایع وابسته با بیان اینکه محصولاتی که امروز در این نمایشگاه عرضه شد از محل ظرفیت‌های داخلی بوده و نشان دهنده خوداتکایی ما است، اظهار کرد:‌ تمامی این طرح‌های افتتاح شده پژوهشی بودند که به مرحله اجرا درآمدند.

وی تأکید کرد: توجه به صنایع داخلی برای پیشبرد حوزه حمل‌ونقل باید امسال و سال‌های آینده بیشتر مدنظر قرار گیرند.

اسلامی با بیان اینکه دولت امسال و سال‌های آینده از حوزه حمل‌ونقل بیشتر حمایت می‌کند، اظهار کرد: باید بتوانیم ناوگان را به صورت متوازن توسعه دهیم و در این بین توجه به ناوگان ریلی، باری، مسافری و ناوگان‌های دریایی و هوایی را بیشتر توسعه دهیم.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد:‌ امروز نخستین روز از هفته حمل‌ونقل است و در این هفته با تولیدکنندگان بخش خصوصی مذاکرات مهمی خواهیم داشت، همچنین خریداران بخش خصوصی و مصرف‌کنندگان ناوگان حمل‌ونقل با تولیدکنندگان مذاکراتی در طول نمایشگاه خواهند داشت.

اسلامی با بیان اینکه دولت از تمامی تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان بخش خصوصی حمایت خواهد کرد، افزود: برای تخصیص منابع از محلصندوق توسعه ملی تسهیلاتی پیش‌بینی شده که هم تولیدکنندگان و هم مصرف‌کنندگان از این منابع بهره‌مند خواهند شد.

وی اظهار کرد: ما در شرایط کنونی نیاز داریم که با توجه به تحریم‌ها کیفیت تولید داخل را برای مصرف‌کنندگان و مردم ارتقا دهیم.

اسلامی افزود: رانندگان قشر زحمتکشی هستند که هم مسائل بیمه‌ای آنها را در نظر گرفته‌ایم و هم پشتیبانی مسائل لجستیک شامل لاستیک را برای آنها مورد توجه قرار داده‌ایم.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: مقرر شده با همکاری تشکل‌های صنفی رانندگان، خواسته‌های مورد نیاز رانندگان را سرعت دهیم.

وی با بیان اینکه بانک مرکزی به واردکنندگان لاستیک ارز اختصاص داده است، گفت: دولت از تولیدکنندگان لاستیک حمایت خواهد کرد تا لاستیک با سرعت بیشتری به رانندگان تخصیص یابد.

اسلامی توضیح داد: مقرر شده لاستیک و مواد اولیه برای تولید آن در زمره کالا‌های اساسی قرار بگیرد و با ارز ۴۲۰۰ تومانی واردات آن انجام شود.

وی بیان کرد:‌ لاستیک در صورت پیمایش و داشتن تن کیلومتر و حمل بار به رانندگان تعلق خواهد گرفت.

وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: سازمان راهداری بر اساس سهمیه‌ای که وزارت صمت به این سازمان ارائه کرده، لاستیک را بین رانندگان توزیع خواهد کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها